Hallo,
Peugeot partner(b9) 2011 1.6l T-Diesel(9hp)
Motor storings lampje ging branden samen met een drie hoekje op her dasbord.
Je merkt ook duidelijk dat er vermogens verlies is want wanneer je 90 rijd en het gas intrapt dan gaat die maar langzaam harder.
Als de auto uitgezet word dan blijft de koelventilator nog een 10 minuten draaien.
Wanneer je nu weer gaat rijden dan is het drie hoekje uit maar het motor lampje blijft branden en de auto rijd dan weer normaal.
Ik heb hem laten uitlezen en de volgende code kwamen daar uit.
P2140
P0215
P0087
Er stond ook dat de accu lading niet helemaal goed was en er werd geadviseerd om eerst een nieuwe accu te monteren om dit uit te sluiten.
Wat denken jullie van het probleem?
gr, Ad
Als de auto uitgezet word dan blijft de koelventilator nog een 10 minuten draaien.
Ik ken de Peugeot partner niet maar bij de 205 was dit ook zo.
Jacques1956
Jacques van Montfort
Accu vervangen en als het niet goed is, is waarschijnlijk het electronische gaspedaal defect. Ding kost ca 80 euro. Meestal is die in het werkgebied versleten en als die dan even het signaal mist, gaat de motor in noodloop. Ik heb het zelf ook een keer gehad met een Ford Focus TdI
pe
Meten=Weten. Weet wat je meet.
Dat van de slechte accu zou ik zeker eerst proberen.
En eventueel de dynamo laten controleren.
Want als de spanning telaag wordt kloppen de meetwaardes van de motorcomputer niet meer, waardoor de andere fouten kunnen onstaan.
Op 11 januari 2022 20:48:36 schreef ad12345:
Hallo,
Peugeot partner(b9) 2011 1.6l T-Diesel(9hp)
Motor storings lampje ging branden samen met een drie hoekje op her dasbord.
Je merkt ook duidelijk dat er vermogens verlies is want wanneer je 90 rijd en het gas intrapt dan gaat die maar langzaam harder.Als de auto uitgezet word dan blijft de koelventilator nog een 10 minuten draaien.
Wanneer je nu weer gaat rijden dan is het drie hoekje uit maar het motor lampje blijft branden en de auto rijd dan weer normaal.Ik heb hem laten uitlezen en de volgende code kwamen daar uit.
P2140
P0215
P0087
Er stond ook dat de accu lading niet helemaal goed was en er werd geadviseerd om eerst een nieuwe accu te monteren om dit uit te sluiten.
Wat denken jullie van het probleem?
gr, Ad[bijlage]
Wat een technicus: "Te weinig stroom "'geeft ook storingen. Hoezo?
De accu kan indien nodig genoeg stroom leveren aan het systeem. Als dat niet zo is dan zakt de accuspanning.
Op 11 januari 2022 20:57:36 schreef Jacques1956:
Accu vervangen en als het niet goed is, is waarschijnlijk het electronische gaspedaal defect. Ding kost ca 80 euro. Meestal is die in het werkgebied versleten en als die dan even het signaal mist, gaat de motor in noodloop. Ik heb het zelf ook een keer gehad met een Ford Focus TdI
Jacques1956
Jacques van Montfort
Een mooie anekdote. Een collega moest 1250 euro betalen voor een soortgelijke reparatie. Toen ik vroeg aan de garage wat de oorzaak van het af en toe in noodloop gaan van mijn auto is, kreeg ik als antwoord dat het veel te moeilijk was on uit te leggen. Ik zei: Doe eens een poging. Wij doen besturingssystemen voor raffinaderijen. Zijn antwoord was: Het is het electronisch gaspedaal. OK, wat kost dat. 80 euro. En het inbouwen. Ook 80 euro. En zo geschiede.