De discussie is al vaker voorbij gekomen maar ik ben op zoek naar een nieuwe "Labeler". Ik heb nu een paar Dymo apparaten, en het kan aan mij liggen maar de label vallen (vooral op niet 100% gladde oppervlakten) er gewoon af na een paar dagen 
Misschien heb ik te oude voorraad label cassette's ik gebruik het ook niet iedere dag.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Wat voor een oppervlak is het.
Gebruik(te) jaren Dymo labels en tape.
Labels komen los bij ongunstige omstandigheden, bv warmte.
Verkleuren ook bij warmte.
Tape is veel duurzamer, hecht beter, kan beter tegen zonlicht, warmte vuil etc.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb 2 Brothers, nooit problemen. Moet je er met een mesje weer af pulken...
Op sommige oppervlakken hechten ze niet (goed), maar dat is te verwachten, bijv. matte 'schuurpapierachtige' structuur of siliconenoppervlak.
Ik heb toen voor Brother gekozen, omdat de tapes een stuk goedkoper zijn als bijv. bij Dymo...
Ik zie net dat deze ook nog steeds bestaan: 

[Bericht gewijzigd door Arco op (20%)]
Kunststof gereedschapskoffers, zoals van Bosch, Makita etc.
Iemand ervaring met Brady ?
[Bericht gewijzigd door bprosman op (13%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op normale gladde kunststof hechten die Brother uitstekend (zolang er niet iets van siliconen op zit)
De allergoedkoopste labels van Brother zijn niet voor buitengebruik: bij UV blootstelling vervagen ze snel. (er zijn diverse soorten)
Op 31 januari 2022 13:17:09 schreef Toeternietoe:
Gebruik(te) jaren Dymo labels en tape.
Labels komen los bij ongunstige omstandigheden, bv warmte.
Verkleuren ook bij warmte.
Tape is veel duurzamer, hecht beter, kan beter tegen zonlicht, warmte vuil etc.
Gebruik je nu iets anders dan ? Dan Dymo ?
Op 31 januari 2022 13:17:09 schreef Toeternietoe:
Verkleuren ook bij warmte. etc.
dat vind ik net prettig, die thermolabels van Dymo : je kan een label maken met handgeschreven tekst, met de soldeerbout op +- 150°C.
heb naast de Dymo ook een Brother, met cassettes met een extra zwarte inktlint.
die verkleuren uiteraard niet, maar zijn een pak duurder.
Ik gebruik een Dymo Rhino en die bevalt me wel. Hij is reuze portabel, maar hij is eigenlijk vrijwel permanent op de PC aangeslote, da's wel zo gemakkelijk.
Er is goedkope tape voor kantoortoepassingen en duurdere industriele waaronder polyestetape en flexibele vinyltape.
Ik gebruik 'm ook veel om krimpkousjes te printen.
Op 31 januari 2022 15:00:25 schreef kris van damme:...een Brother, met cassettes met een extra zwarte inktlint..
welke? en welke lint?
Op 31 januari 2022 13:42:30 schreef bprosman:
[...]
Aah, dat is een probleem. Die zijn van (HD)PE.
En het vervelende aan PE is dat het niet te lijmen is (behalve met speciale lijm), en dus ook stickers er niet tot slecht op blijven hangen.
Het is niet heel verbazend dat daar je labeltjes van af krullen.
Op 31 januari 2022 15:02:16 schreef GJ_:
]welke? en welke lint?
type nr moet ik gaan kijken maar deze gaan erin:
omdat die labels permanent zijn druk ik er vooral mijn E-mail adres mee af, om alles van labo-equipment, demo, loan units, tools etc van een label te voorzien, zodat ze niet omgewisseld raken met andere units bij een of andere beurs, demo of testopstelling 
[Bericht gewijzigd door kris van damme op (44%)]
Ik heb positieve ervaring met het gebruik van EMLP labels van Phoenix op mijn Makita koffers. Particulier denk ik niet interessant, om hoeveel labels gaat het? Misschien kan ik iets voor je betekenen.
Op 31 januari 2022 15:57:42 schreef leime:
Ik heb positieve ervaring met het gebruik van EMLP labels van Phoenix op mijn Makita koffers. Particulier denk ik niet interessant, om hoeveel labels gaat het? Misschien kan ik iets voor je betekenen.
Dank voor je aanbod, ik heb het nu met andere labels opgelost maar die gaan tzt vervagen.
Er is goedkope tape voor kantoortoepassingen en duurdere industriele waaronder polyestetape en flexibele vinyltape.
Misschien moet ik het daar in gaan zoeken , ik zie op de foto van Kris ook staan "Laminated" dat komt op mij iets robuuster over.
Ik heb zelf ook de Dymo Rhino
Er zit wel een verschil in de polyester of vinyldingen.

Ik gebruik overigens ook regelmatig de printbare krimkousjes in dat ding, ideaal.
Zelf heb ik de 4200 met accu. Niet te duur, kan alleen tot 19mm maar dat is voor de meeste dingen voldoende.
De 5200 is wat uitgebreider
Dymo specificeert overigens ook hoe de (orginele) labels hecten op diverse oppervlaktes.
De PVC labels:
https://www.labelcity.com/datasheets/dymo-rhino-vinyl-technical-data-s…
Je ziet dat ze op HDP idd behoorlijk minder plakken, maar wel moeten blijven zitten.
(36N / 25m op glas, op HDPE 'slechts' 17N)
( https://www.labelcity.com/datasheets/dymo-rhino-vinyl-technical-data-s… )
[Bericht gewijzigd door DJSmiley op (33%)]
In de Rhino (ik heb de 6000) passen niet alleen de industriele "IND" labels maar ook de veel goedkopere "D1" labels. Voor sommige toepassingen zijn die zelfs beter.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
op makita koffers kun je makkelijk iets plakken, op de machines echter niet als ze nieuw zijn, na een tijd gebruiken kan dat wel.
Op 31 januari 2022 19:04:10 schreef testman:
op makita koffers kun je makkelijk iets plakken, op de machines echter niet als ze nieuw zijn, na een tijd gebruiken kan dat wel.
Hangt er vanaf waar en waarvoor je ze gebruikt...
Ik ken plekken en monteurs waar labels echt niet blijven plakken...
De machine zelf trouwens ook niet.... Glibbert zo je handen uit...
benleentje
Golden Member
op de machines echter niet als ze nieuw zijn
Je hebt ook verschillende soorten tape die daar wel speciaal voor zijn. Maar ik doe is een doekje met een paar druppels thinner en de koffer reinigen. De thinner zorgt ervoor dat het kunststof wat oplost en daarna plakt het een stuk beter, werkt ook met ipa of andere ontvetter. En dat werkt ook op nieuwe machines. Bij mij is het altijd andersom als de machines gebruikt zijn plakt er vrijwel niets meer op. Maar goed er word bij ons ook heel veel met siliconenkit gewerkt. Maar ook dan werkt de thinner truck weer.
Maar het is geen heilig middel soms plat er gewoon niets meer op en veel moderne accutollen hebben ook niet eens meer ruimte waarop er nog iets te plakken is omdat er veel rubber is geïntegreerd op de behuizing.
Op 31 januari 2022 16:05:51 schreef DJSmiley:
Dymo specificeert overigens ook hoe de (orginele) labels hecten op diverse oppervlaktes.
De PVC labels:
https://www.labelcity.com/datasheets/dymo-rhino-vinyl-technical-data-s…Je ziet dat ze op HDP idd behoorlijk minder plakken, maar wel moeten blijven zitten.
Daar komt nog bij dat het oppervlak van die koffers meestal grof is, dan blijft van dat 'bijna niks' nog maar eens grofweg 50% over.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de truc is goede stickers nemen, geen budgetzooi nemen, en warm stoken helpt ook, dan plakt de lijmlaag beter.
en ja machines die vet zijn bij een metaalbewerker ken ik ook wel, daar bleven stickers ook wel eens zitten, maar ging de tekst eraf. daarom schrijf ik het meestal onder de accu, daar komt geen vuil of vingers die stickers wegslijten.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 31 januari 2022 13:11:56 schreef bprosman:
en het kan aan mij liggen maar de label vallen (vooral op niet 100% gladde oppervlakten) er gewoon af na een paar dagen
Moet je ook niet die Dymo merk-labels kopen, maar goedkope chinese. Plakt veel beter. (als je het er weer af wil hebben een ramp, maar als het moet blijven zitten best prettig)... 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (99%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 31 januari 2022 23:30:25 schreef rew:
[...]Moet je ook niet die Dymo merk-labels kopen, maar goedkope chinese. Plakt veel beter. (als je het er weer af wil hebben een ramp, maar als het moet blijven zitten best prettig)...
@rew:
Waar haal jij die Chinese label-tape voor een DYMO letterwriter?
Anoniem
Op 31 januari 2022 23:38:41 schreef Tidak Ada:
[...]
@rew:
Waar haal jij die Chinese label-tape voor een DYMO letterwriter?
Ik koop voor mijn Brother de labels bij Alie. €2,15 per cassette incl. Btw.