Is er iemand die mij zou kunnen helpen?

Ik heb een elektrische step gekocht voor mijn vriendin, een easy trott Moov.
Eerst werkte die goed maar nu valt hij uit als ik hem even maximaal gebruik. Na even aan de oplader gaat hij weer aan. Ik heb al een andere regelaar geprobeerd, een imitatie uit China, maar die werkt helemaal niet. Wie kan mij helpen, of kan hem repareren tegen vergoeding.

ik kan nergens anders als op dit forum iets vinden over reparatie van elektrische steps.

welke info je ook nodig, ik zal proberen alles te vinden wat er nodig is.

Klinkt als een rotte accu. Teveel stroom, cel kakt in, BMS schakelt m uit.

Ook al is het een goedkoop stepje, zo'n ding hoort gewoon te werken. Zit er geen garantie meer op?

Op 15 februari 2022 20:35:30 schreef kiraxxo:

Eerst werkte die goed maar nu valt hij uit als ik hem even maximaal gebruik.

Ja, hij is dan ook van je vriendin :-)

hoe lang is de step al in gebruik?

Lijkt inderdaad op een slechte accu.

thanks voor de reacties. ik zal de accu laten controleren

Ik kan tot nu toe nog niet echt een accu vinden, behalve 1 bedrijf wat voor 350euro er een maakt.

36V
30,3cm x 7cm x 4cm
Li-Ion batterij

Iemand nog andere plekken waar ik het kan halen?

[Bericht gewijzigd door kiraxxo op (16%)]

Zelf (laten) maken?

Maar past een Xiaomi accupakket niet met een klein beetje aanpassen? Die zijn volgens mij 2-3cm langer.

Zelf zou ik er geen moeite in stoppen, want gezien de bedragen kun je beter een 'normalere' step kopen zoals een Xiaomi mi / 365 oid.
Daarvan zijn ook de onderdelen veel beter verkrijgbaar en is ook bij problemen veel meer over te vinden dan een onbekend supermarktmerk.

Bij mij op kantoor zit iemand die dat soort accus kan bouwen. Ik denk niet dat ie onder 350 zou uitkomen.

Er gaat zomaar voor 250-300 euro aan cellen in. Zeker nu de laatste tijd de prijzen wat gestegen zijn. Dus die 350 euro is een prima deal.