DI uitgang aansluiting vóór de mastervolume aansluiten

Hoi,

Ik heb een Tanglewood T6 acoustic amp. Deze wordt in de zaal gebruikt via een PA, hiervoor gebruik ik de DI uitgang. Echter deze uitgang is aangesloten ná de mastervolume knop. Dit is onwenselijk daar dat de knop voor mijn eigen monitoring is. Nu zou ik de DI uitgang om willen bouwen zodat deze PRE mastervolume is, en de geluidsman dus niet afhankelijk is van het volume wat ik voor mijzelf in stel. Er staat echter niets beschreven en ik zie ook geen jumpertje om dit om te schakelen.
Ik heb het apparaat al open gehad, is echter SMD uitgevoerd en kan niet echt het schema beredeneren. Heeft iemand ervaring met deze versterker? Zou ik het signaal domweg voor de potmeter weg kunnen halen, of regelt de potmeter met een gelijkspanning de voorversterker en staat daar dus geen signaal op?

Ik zou het dus ergens voor de mastervolume regelaar willen af tappen en via een ballanced/unbalanced trafotje op de XLR willen zetten en een aardlift schakelaartje er bij.

Zijn er problemen te verwachten?

Grt. Jaap

Zonder een schema kun je daar weinig over zeggen.
Maar, kun je de line out niet gebruiken? Of is die ook post-fader?

Ja die is ook post-fader. De effect uitgang werkt wel, maar dan krijg ik het effect van het apparaat zelf niet mee. Schema heb ik mij -zonder resultaat- suf naar gezocht.

[Bericht gewijzigd door Die Jaap op zondag 3 april 2022 09:07:13 (19%)