BLUETOOTH moduul aansturen vanaf autoradio

Beste,
Ik wil een bluetooth transmitter moduul gaan aansturen vanaf de autoradio.
De autoradio heeft geen audio-uit aansluiting.
Zal via de luidspreker aansluitingen wat moeten doen.
Echter de eindtrappen staan in brug, dus niet zomaar signaal t.o.v.massa.
Zou het volgende goed kunnen werken ?

dubbel

[Bericht gewijzigd door daandc op woensdag 11 mei 2022 21:22:39 (96%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Op 11 mei 2022 21:19:45 schreef daandc:
Heeft de module ook nog een mogelijkheid om een relais aan te sturen zodat ie de radio ontkoppeld als de module actief is?

Dan zal het moeten werken mits de module ook enigzins versterking aan boord heeft.

Zie het al je wilt juist de module insturen en dan verzenden.

Dat lijkt te kunnen zo te zien.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Zou het volgende goed kunnen werken ?

Het ziet er toch maar waggel uit hoor. Het idee om de plus-uitgangen samen te tellen om de signaalingang van de BT-module te voederen, dat zit wel snor. Maar het samenvoegen van de min-uitgangen om nul te bekomen ziet er niet zo goed uit, dat lukt alleen bij mono-signaal.

Misschien valt er met twee trafootjes iets te bekokstoven?

In de goeie ouwe tijd zouden we het signaal hebben afgenomen aan de hete kant van de volumepotmeter, maar dat is nu allemaal afgeschaft natuurlijk. Leve de vooruitgang :) !

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
marcob

Golden Member

Let wel op, er kan wat vertraging zitten in de BT module. Dus als je ook nog de speakers aangesloten houdt, dan is het geluid niet synchroon.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Op 11 mei 2022 22:26:11 schreef marcob:
Let wel op, er kan wat vertraging zitten in de BT module. Dus als je ook nog de speakers aangesloten houdt, dan is het geluid niet synchroon.

Klopt, maar valt mee, de speakers hoeven niet zo hard, via BT hoor ik regelrecht in stereo het geluid in mijn gehoor apparaten. " omdat het kan" Vandaar dat ik een oplossing voor die aansluiting zoek.

Juist voor car-audio zijn er mooie high-level (speaker level) naar low-level (line level) converters, voornamelijk bedoeld om externe versterkers aan te sluiten.

Edit:
Hier is een voorbeeld:
https://www.kabeldirect.nl/high-to-low-lvl-converter-lf-adapter.html?g…

[Bericht gewijzigd door Twan1983 op donderdag 12 mei 2022 13:26:56 (39%)