Etna combi oven T2144RVS/E05 defect na gebruik hete lucht functie

Deze oven werd bij mij binnen gebracht met het volgende verhaal. Nadat de oven was voorverwarmd en op temperatuur gekomen het gerecht er in gedaan en de oven ingesteld. Toen ging hij helemaal uit, de zekering in de meterkast was gesprongen. Na resetten van de zekering is de oven wel te bedienen (klok werkt, tijd is instelbaar, functies te kiezen) maar verwarmen of magnetron doet het niet. Ook draait het plateau niet meer rond.

Ik heb gisteren avond de print nog vlug even uitgebouwd om te zien of er zichtbare schade was, omdat er niks werkt wat vermogen trekt. Maar nee, geen doorgebrande printsporen of uitgebrande contacten.

Heeft er iemand een schema, een bedradings overzicht of, nog beter, tips?
Omdat de ellende is begonnen met de hete lucht functie zou ik in elk geval de verwarmingselementen eens willen meggeren.

Groeten, Ron.

pa3gws

Golden Member

Ik heb niet zo heel veel kijk op dit soort apparaten maar lees hier vaak over problemen met de deur contacten.
Wie weet zit daar het probleem.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

denk ook aan de deurschakelaars, vaak linksboven (monitor defect) en deurschakelaar rechts defect

Deurschakelaars is IDD eerste verdachte.. Vervang ze allebeide..

Inderdaad, de rechter schakelaar is gaar. Ik ga op zoek naar vervangers.

Groeten, Ron

Zeker! Ik heb beide schakelaars links en de schakelaar rechts besteld. Het plastic van de houders was wat broos geworden zodat er bij het demonteren van een van de schakelaars een stukje van de houder af brak en daarom heb ik ook de beide houders meebesteld.

Groeten, Ron.

pa3gws

Golden Member

Laat even weten of er dan weer leven in de oven zit. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.