Hi allemaal !

Heb een electrisch stepje overgenomen waarvan enkel de accu stuk zou zijn ... ze zijn met t stepje door t water gaan crossen en uiteindelijk deed hij t niet meer...

T is een Phae Wo X10

Heb m open , cellen waren nog redelijk , slechts 3 kaduuk maar toch maar even een andere er in gehangen die zeker weten goed is.

Display , lampjes , remlicht etc werken inmiddels.
Bij het gas geven gaat het voorwiel stotteren en al je hem een zet geeft houd hij net niet de boel op snelheid en stottert als een vier cilinder op 3 pootjes....

Voorwiel open gemaakt , de HAL sensors flippen netjes om als ik het wiel draai en de magneetjes passeren.... die doen het.

Hoe meet ik nu het beste de brushless motor en de controller door ?

Die brushless motor die doet het gewoon wel. Er zijn diverse hobby water-projecten waarbij men de BLDC motor gewoon in het water zet. Daar kunnen ze tegen.

Dit stotteren is eerder 1 van de mosfets van de sturing die doorgebrand is. Normaliter gaat er een mosfet stuk (kortsluiting), en als zijn "broertje" aangezet wordt, dan gaat die ook stuk. (er staan twee broertjes in serie tussen voeding en aarde, die normaliter nooit tegelijk aangezet worden). Kennelijk is er dan 1 van de twee die ook nog eens OPEN gegaan is. want anders kan je de boel niet normaal testen.

Dus meet de mosfets door op kortsluiting en als je er 1 vind: Dan is z'n broertje waarschijnlijk ook kapot, maar dan "open".

Weet niet hoe goed ze beschikbaar zijn, maar waarschijnlijk kost een complete controller maar een tientje of 3, plug je zo om. In mijn ogen niet echt de moeite om dat ding op component niveau te gaan repareren

DK: voor een hobbyprojectje in de vakantie lijkt me dat geen probleem...