Modelbouw draaimolen

Ben bezig een miniatuur kermis attractie te bouwen en ik wil met een Arduino uno rev3 vier stappen motoren (28BYJ-48 op ULN2003 5v) synchroon
laten lopen en 1 van de zelfde configuratie wel synchroon maar dan op een lager toerental, en ze moeten langzaam opstarten en stoppen.
Kan iemand mij vertellen of dat mogelijk is? ik ben een volslagen leek op het gebied van Arduino en al helemaal op het gebied van programmeren.
Misschien heeft iemand een simpel scriptje liggen voor gewoon aanzetten en uitzetten. Waarden voor snelheid aan passen gaat me denk ik nog wel lukken :) Alvast bedankt

Ik weet niet hoeveel mensen hier programmeren, maar ik werkte in het verleden met Python en ervaarde dat Engelstalige forums mij het beste konden helpen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik Python 2 en 3 door elkaar had lopen en het om data uitlezen ging naar .txt

Klinkt als een leuk project, veel succes!

Ja dat kan, nee, niet met de ULN2003. Die ULN die heeft een spanningsval van rond de 3 volt. Dan blijft er weinig over van je 5V.

Met vier mosfetjes zoals de SI2300 (of HX-) of AO3400 kan het prima.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 12 oktober 2022 21:32:41 schreef rew:
Ja dat kan, nee, niet met de ULN2003.

Ja dat kan zeker, dat zijn standaard kitjes die met de 100duizenden verkocht worden op Alie.
Ze werken heel goed, heb ze geprobeerd ;)

Maar als je niet thuis bent in programmeren zal het heel moeilijk worden.

LDmicro user.

Ik heb geprobeerd om er vier paralel aan te sluiten op de arduino maar dat werkt niet goed, ze lopen niet synchroon en af en toe haperen ze.

Wat bedoel je met parallel? hebben ze elk hun ULN2003?
Als je maar 1 ULN2003 hebt en daaraan 4motoren dan werkt dat niet.

Elke motor moet zijn ULN2003 hebben.

edit, je kunt de 5V NIET afnemen van de Arduino, de voeding is veel te licht! ze hebben een aparte 5V voeding nodig.

LDmicro user.