Zekering? Zo ja, waar?

Inmiddels een 'waterdichte' versie en een gewone met temperatuurbeveiliging BMS binnen uit China.

En weinig verbazingwekkend, de tweede heeft geen temperatuursensor, ondanks dat zowel de foto's als de tekst de temperatuursensor tonen/vermelden. Zucht.
Bij de 'waterdichte' was het een optie die niet in deze advertentie leverbaar was. (Ze zijn er wel van dat merk, maar niet bij deze verkoper).

In de originele BMS zat er een (30A) zekering tussen de B- en de rest van de print. Zo heb ik het nu ook aangesloten (20A omdat BMS 20A is (60A piek oid, 250W motor)), met de gedachte dat het dan ook de print beschermd. Maar terwijl ik jullie om advies aan het vragen was (middels deze posting), kreeg ik een ingeving en heb ik gemeten dat B- en massa van de balanceerstekker binnen de BMS doorverbonden zijn, dus als de zekering eruitvliegt, gaat de volledige stroom door de balanceerdraaad (0,2mm^2 of zo) lopen.

Dus ik heb mijn eigen vraag al beantwoord maar ter leering ende vermaack toch maar even hier gepost.
Dat lost ook mijn volgende vraag op: aansluitvolgorde: blauwe B- vastsolderen en dan balanceerstekker erin. Zekering tussen P- en motor later insteken.

die print is door een ander aan gesoldeerd ja, er zit loodsoldeer op, print zelf is met loodvrij soldeer gedaan..

Accu werkt naar behoren (20km getest), ook balanceren lijkt goed te gaan: accu was vol en ging na een paar minuten naar 'klaar' wanneer aangesloten aan de lader (LED op lader gaat van rood naar groen)

Paar minuten later weer lader aangesloten en nu bleef LED nog een uur rood waarbij de spanning van de celblokken van rond de 4,100 naar 4,175 (+/- 5mV) gingen. Daarna wederom de LED naar groen.

Geld van de andere print, met ontbrekende NTC, inderdaad via Ali teruggekregen. Als ik eens tijd overheb (of energie overheb, da's een groter probleem...) ga ik misschien eens kijken of deze print iets kan met de NTC van de oude accu-BMS: zo te zien een 10k NTC.

Foto uit advertentie en wat ik binnenkreeg. Dit ook naar ome Ali gestuurd voor de refund.