Ik heb hier al bijna twee jaar een Nefit Ecomline Exellent HR ketel met een SPRSUN 9Kw aan het draaien. Ik gebruik een zelfbouw interface (Arduno Uno R3) met een eenvoudig programma. Ik heb hier aan mijn warmtepomp(WP) een buffervat van 300 liter die door de WP met zijn controller op 40 graden wordt gebracht met een hysteresis van 5 graden. Dus bij 35 graden schakelt de WP in en bij 40 weer uit.
Op dit moment wordt bij 5 graden buitentemperatuur overgeschakeld naar de Nefit met een hysteresis van 2 graden. De CV installatie wordt gevoed vanuit het buffervat met een externe CV-pomp die door de interface wordt aangestuurd. Mij Nefit Ecomline Exellent is er nog een uit 2003 en heeft IRt aansturing of aan/uit aansturing.
Op dit moment wordt de CV op de aan/uit methode evenals de circulatiepomp van de WP aangestuurd.
Ben nu bezig met een OpenTherm (OT) interface te bouwen en te testen, wederom op basis van een Arduino Uno/Mega of een ESP8266.
De Artel warmtepomp model MHP9RP24 9kw is een soort vergelijkbaar product.
Aantal vraagjes, wordt de WP direct door een aan/uit thermostaat gestuurd en hoe heb je dit met de Nefit gedaan. Heb je er een buffervat aan de WP?
Wat ik uit de documentatie van de Artel haal is dat het een aan/uit systeem betreft. Een Nefit Trendline NRC 25 wordt door EMS aangestuurd.
Ben met mijn OT interface ook bezig dit probleem het hoofd te bieden.