zichzelf kunnen opladen tijdens het gebruik van de fiets met twee accus.

Het is mogelijk om een elektrische fiets te bouwen met behulp van een dynamo en twee accus, die zichzelf kunnen opladen tijdens het gebruik van de fiets. Dit kan gedaan worden door de dynamo aan te sluiten op de accus via een omvormer. De omvormer zet de stroom van de dynamo om naar een vorm die geschikt is om op te slaan in de accus.

Er zijn enkele dingen waar je rekening mee moet houden bij het bouwen van een elektrische fiets met deze opstelling:

Zorg ervoor dat je de juiste omvormer hebt voor de dynamo en de accus die je wilt gebruiken.
Maak zeker dat de accus voldoende capaciteit hebben om de stroom op te slaan die door de dynamo wordt opgewekt.
Zorg ervoor dat de accus en de omvormer goed zijn geïnstalleerd en veilig zijn verbonden met de rest van het elektrische systeem van de fiets.
Test het systeem grondig voordat je de fiets gaat gebruiken, om ervoor te zorgen dat alles goed werkt.

Het is belangrijk om te onthouden dat het bouwen van een elektrische fiets met deze opstelling vrij technisch kan zijn en het is aan te raden om iemand te raadplegen met ervaring in elektronica en elektrische systemen als je niet zeker weet hoe je dit moet aanpakken. Het is ook belangrijk om de veiligheidsvoorschriften te volgen om ervoor te zorgen dat je niet gevaar loopt tijdens het bouwen van de fiets.

Er zijn verschillende factoren om te overwegen bij het kiezen van een dynamo voor uw fiets. Een van de belangrijkste factoren is het vermogen van de dynamo. Het vermogen van een dynamo wordt gemeten in watt (W) en geeft aan hoeveel elektrische energie de dynamo kan opwekken.

Er zijn verschillende soorten dynamo's beschikbaar, met verschillende vermogens. Sommige dynamo's zijn specifiek ontworpen voor het opwekken van relatief lage hoeveelheden elektrische energie, terwijl andere dynamo's in staat zijn om hogere hoeveelheden elektrische energie op te wekken.

Als u op zoek bent naar een dynamo met het meeste vermogen, dan is het aan te raden om te kiezen voor een hoogvermogen dynamo. Deze dynamo's zijn in staat om relatief hoge hoeveelheden elektrische energie op te wekken en zijn daarom geschikt voor het opladen van elektronische apparaten zoals smartphones of tablets tijdens het fietsen.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat een dynamo met een hoger vermogen vaak ook zwaarder en duurder is. Het is daarom aan te raden om een dynamo te kiezen die voldoet aan uw specifieke energiebehoeften en budget.

Beste mensen, co'ers

Welkom! Ik ben blij dat u vandaag de tijd heeft genomen om deel te nemen aan dit evenement. Ik hoop dat u een leerzame en plezierige tijd zult hebben. Bedankt dat u de moeite heeft genomen om hier te komen en ik kijk ernaar uit om met u samen te werken en te praten tijdens dit evenement.

Met vriendelijke groet,
Raymond Demitrio Tel

PS ter realisatie zijn medestrijders te vinden voor de zichzelf opladende e-bike the never endless bike wat zijn de beste componenten hoe is de elektronica efficiënt op te stellen in gebruik verbruik vermogen opwekken van energie voor laden circuit schakeling switch tussen de twee accus. Is het mogelijk uit een accu twee te maken te splitsen?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-lm&q=Pendix-systeem

https://www.google.com/search?client=firefox-b-lm&q=vado+5+sl+eq+

Mogelijke partner voor P2P realisatie the never endless bike:
https://ebikesets.nl/ _/-\o_

Goeie grap, maar al zo oud.

.........het is aan te raden om iemand te raadplegen met ervaring in elektronica en elektrische systemen als je niet zeker weet hoe je dit moet aanpakken.........

https://www.youtube.com/watch?v=RX8uGfz2Vaw

[Bericht gewijzigd door Brightnoise op (53%)]

Op 27 december 2022 19:51:18 schreef TEL1NL:
Beste mensen, co'ers

Welkom! Ik ben blij dat u vandaag de tijd heeft genomen om deel te nemen aan dit evenement. Ik hoop dat u een leerzame en plezierige tijd zult hebben. Bedankt dat u de moeite heeft genomen om hier te komen en ik kijk ernaar uit om met u samen te werken en te praten tijdens dit evenement.

Wat is dit voor vaag stukje tekst :S verklaar je nader.

Maar... 'free energie' bestaat (nog steeds) niet.

Wat nou free energie?
Technisch gesproken zou je 100w netto over moeten kunnen houden zolang je zelf maar blijft trappen

Waarom je een ebike wil die zwaarder trapt dan een fiets zonder lagers is een 2e

Verder ja, alles aan dit account is spam/vage bedoeling

Op 27 december 2022 20:20:49 schreef DK:
Technisch gesproken zou je 100w netto over moeten kunnen houden zolang je zelf maar blijft trappen

Waarom je een ebike wil die zwaarder trapt dan een fiets zonder lagers is een 2e

100W is wel heel erg optimistisch. Met fietsen hou ik 100W wel een tijdje vol maar dan gaat alle energie al in het fietsen zelf zitten. Als je dan 20W energie wilt opwekken dat moet je toch al minimaal 130W zelf op de pedalen zetten.

Op 27 december 2022 20:04:31 schreef Henry S.:
Wat is dit voor vaag stukje tekst :S verklaar je nader.

Staat ook op de website in het profiel van de TS, een website die bol staat van profetisch en optimistisch gewauwel.

De registratie-datum van de TS is ook wel errug toevallig en riekt naar spam.

1 April valt dit keer al voor het nieuwe jaar begonnen is.

Piet

Ik zou zeggen "Bouw het en aanschouw uw niet werkende perpetuem mobilé"

Succes.

Op 27 december 2022 20:37:11 schreef Piet1950:
1 April valt dit keer al voor het nieuwe jaar begonnen is.

Piet

Welnee, Piet, het is een overblijvertje van 01-apr-2022. Ruik je dat niet?

Echt levensgevaarlijk!

Stel je voor. Je rijdt en de accu laadt bij, meer vermogen dus de fiets gaat harder. En daardoor laadt de accu nog meer bij. En gaat de fiets steeds harder. Dit gaat door totdat je de lichtsnelheid bereikt. En zoals iedereen weet gaat dan de tijd achteruit. Dus kom je dan gisteren aan. En dan kom je jezelf tegen. En zoals iedereen weet is er dan een Big Bang. En kunnen we met het heelal weer helemaal opnieuw beginnen.

Daarom gaat dit op 1 april verboden worden.

En dan heb ik toch nog een vraag voor de knappe koppen:

-een waterkrachtcentrale op de capillaire werking in miljoenen kleine buisjes?
Die haalt energie uit de omgeving, dus de energiehuishouding is niet strijdig en het blijft doorgaan.

-een thermokoppel op de ingang en uitgang van een warmtepomp (met een COP-waarde groter dan een?)

??

voor degenen die me niet serieus nemen Ik ben heet net zoals de zon heet is omdat het energie uitstraalt in de vorm van licht en warmte. De zon is een ster die in het centrum van het zonnestelsel ligt en is van groot belang voor het leven op aarde evenals dit idee van de e-bike die zichzelf oplaadt.

Ik bedoelde ermee gewoon een leuk tegemoetkoming bij deze variatie van communicatie op en in het internet het aanhef is serieus bedoeld en voor mij een evenement vrolijk 2023

[Bericht gewijzigd door TEL1NL op (78%)]

Op 27 december 2022 21:20:55 schreef Brightnoise: een warmtepomp (met een COP-waarde groter dan een?)

Een warmtepomp met een COP van 3 gekoppeld aan zo'n restwarmtegenerator met een rendement van >33%
Dan kom je ergens, maar volgens mij is die techniek nog niet zo ver
En zou goed zijn tegen de opwarming van de aarde :+

Op 27 december 2022 21:18:53 schreef Hoeben:
Echt levensgevaarlijk!

Stel je voor. Je rijdt en de accu laadt bij, meer vermogen dus de fiets gaat harder. En daardoor laadt de accu nog meer bij. En gaat de fiets steeds harder. Dit gaat door totdat je de lichtsnelheid bereikt. En zoals iedereen weet gaat dan de tijd achteruit. Dus kom je dan gisteren aan. En dan kom je jezelf tegen. En zoals iedereen weet is er dan een Big Bang. En kunnen we met het heelal weer helemaal opnieuw beginnen.

Daarom gaat dit op 1 april verboden worden.

Dat is een interessante fantasie. Het is echter onwaarschijnlijk dat een dergelijk scenario ooit werkelijkheid zou worden. Allereerst is het onmogelijk om de snelheid van het licht te bereiken, aangezien dit het maximum is waarmee materie kan bewegen. Zelfs als het mogelijk zou zijn om de snelheid van het licht te bereiken, zou de tijd niet teruglopen. Tijd is een universeel concept dat niet kan worden veranderd door de beweging of toestand van de materie. Het bereiken van de lichtsnelheid zou ook geen oerknal veroorzaken, aangezien de oerknal de oorsprong van het heelal vertegenwoordigt en niet het resultaat is van gebeurtenissen binnen het heelal.

Waarom nu steeds zo'n omweg: accu-motor-dynamo-lader-accu.

Je kunt toch gewoon een accu op zichzelf aansluiten? Dan heb je al die verliezen onderweg niet.
En als het per se met twee accu's moet: sluit ze op elkaar aan.
Ik zou niet weten waarom het zo niet zou werken als het via de omweg wel werkt. :)

Op 27 december 2022 21:25:07 schreef TEL1NL:
Ik ben heet net zoals de zon heet is

Fun fact: mensen produceren meer warmte per kg dan de zon.
(In rust al zo'n vijfduizend maal zoveel! Daar staat natuurlijk tegenover dat de zon meer kg's heeft.)

Ik hoor de sleutelbos al rammelen...

Op 27 december 2022 21:35:41 schreef Frederick E. Terman:
Waarom nu steeds zo'n omweg: accu-motor-dynamo-lader-accu.

Je kunt toch gewoon een accu op zichzelf aansluiten? Dan heb je al die verliezen onderweg niet.
En als het per se met twee accu's moet: sluit ze op elkaar aan.
Ik zou niet weten waarom het zo niet zou werken als het via de omweg wel werkt. :)

+1. Prachtige uitleg.

Op 27 december 2022 21:20:55 schreef Brightnoise:
En dan heb ik toch nog een vraag voor de knappe koppen:

Die haalt energie uit de omgeving, dus de energiehuishouding is niet strijdig en het blijft doorgaan.

-een thermokoppel op de ingang en uitgang van een warmtepomp (met een COP-waarde groter dan een?)

??

Hum. Dat zijn leuke. Hoe loop het water aan de bovenkant uit de buisjes? Daar moeten ze dan toch open/breder, en dan ben je de capillaire werking kwijt. Mocht daar een oplossing voor zijn lijkt het me wel een aardige. Meer opvoerhoogte is meer basins en buisjes stapelen, meer volume is meer buisje parallel, dus afgezien van ‘onpraktisch’ lijkt het me schaalbaar.

Maargoed. Geen electronica…

In mijn jeugd heb ik dit nagebouwd voor de verlichting van mijn tuinhuis. Anders had ik meer dan tien meter kabel moeten leggen. Alleen bij warme zomers moet ik water bijvullen omdat dat verdampt.

Topic gelezen
Poging gedaan website van TS te begrijpen

Dit is mijn 1e en laatste reactie;
Een dynamo op een fiets heeft een rendement; mechanisch moet je er 100% energie extra instoppen. Je haalt er 80% energie uit.

Rekenvoorbeeld; normaal fietsen kost 100 w.
Je dynamo erbij zetten pept dit op naar 200 w en je wint slechts 80 w terug. Ofwel, je verliest 20% extra..

En je gewauwel over vrede en ander slap gelul op je website zet mijn nekharen recht overeind, nadat ik net een week geleden een stel krakers uit mijn pand heb laten zetten; diplomatieke oplossingen geloof ik bij sommige mensen niet meer in.... Soms moet je gewoon heel bot zijn en bij voorkeur met een harde hand...

Zolang je met je fiets hellingafwaarts ga wordt je accu opgeladen, dus helemaal onmogelijk is het niet.

Op 27 december 2022 21:20:55 schreef Brightnoise:

Die waterkrachtcentrale haalt geen energie uit de omgeving.
De maximum dampdruk boven een holgekromde oppervlak (in een capillair) is lager dan de dampdruk van een vlak wateroppervlak. Uiteraard alles bij dezelfde temperatuur.

Heb even zitten zoeken. Volgens mij moeten we de TS een beetje tegen zichzelf in bescherming nemen hier.....

Op 27 december 2022 21:25:07 schreef TEL1NL:
voor degenen die me niet serieus nemen Ik ben heet net zoals de zon heet is omdat het energie uitstraalt in de vorm van licht en warmte. De zon is een ster die in het centrum van het zonnestelsel ligt en is van groot belang voor het leven op aarde evenals dit idee van de e-bike die zichzelf oplaadt.

Ik bedoelde ermee gewoon een leuk tegemoetkoming bij deze variatie van communicatie op en in het internet het aanhef is serieus bedoeld en voor mij een evenement vrolijk 2023

Nou... prachtig.

En nu maar weer in je hok.

Deze onzin, plus je copy/paste onzin, plus de onzin op je website mag je houden. Dit is niet echt een topic om open te houden.