Defecte eeprom van HP54502 scope

benleentje

Golden Member

Op 7 januari 2023 10:40:48 schreef weardguy:
Tja, slechte solderingen, geöxideerde pootjes van IC's in voetjes: niets is na ja-ren van gebruik (of stilstand) onmogelijk.

Zo'n ding wordt, eenmaal ingeschakeld waarschijnlijk goed warm. Dat heeft z'n invloed op eigenlijk elk onderdeel en soldering daarvan.

Dan hou ik het voor nu daar maar even op. Er zitten heel wat ic's in met een koellichaam erop. Echter de eproms en nvram zijn toch geen ic's die warm worden, dat zal het denk niet geweest zijn.

bprosman

Golden Member

Op 7 januari 2023 17:27:59 schreef benleentje:
[...]Dan hou ik het voor nu daar maar even op. Er zitten heel wat ic's in met een koellichaam erop. Echter de eproms en nvram zijn toch geen ic's die warm worden, dat zal het denk niet geweest zijn.

Misschien toch handig een kopietje te maken van de EPROMS ondanks dat ze nog gewoon goed blijken te zijn. Beter mee verlegen dan om verlegen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
benleentje

Golden Member

Dat had ik al gedaan. IK denk dat ik het ook maar eens voor alle apparatuur met een eprom die te kopieren is maar eens ga doen.

Het is de bedoeling om de scope te gaan verkopen, mar hoe meer ik er mee speel hoe leuker ik deze vind. Voor een scope van 30 jaar heeft hij toch heel erg veel mogelijkheden.