4 standen schakelaar whirlpool afzuigkap

Hallo,

Mijn standenschakelaar van de afzuigkap was afgebroken en heb ik opnieuw bevestigd. Echter heb ik vergeten een foto te maken van de bedrading.
Wie kan mij vertellen welke draden op welke contacten horen. Er is 1 zwarte, 1 grijze, 1 witte en 3 gekoppelde bruine draden.

Zie bijgaande foto

vergeten

Golden Member

Dat kan zomaar niet, welke afzuigkap? (merk, type, model) foto typeplaatje.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Even wat een duidelijkere foto
De schakelaar heeft de cijfers 3-4 5-6 7-8 9-10
Op de bedrading zie ik dat nergens staan

Of kan ik gewoon wat uitproberen en hoort de zwarte boven en de witte en de grijze onder

Zoek eerst eens naar een handleiding en kijk of daar een schema in staat. Zo niet; zet de schakelaar in stand 1 en meet uit welke contacten verbinding maken.
vervolgens doe je dit ook op stand 3en4, als het goed is is er 1 contact die bij alle 3 de standen voorkomt , hierop komt de bruine draad. zet de schakelaar in stand 1 en probeer uit met welke draad het laagste toeren draait vervolgens doe je het zelfde met stand 3 en 4.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
bjokal

Golden Member

heb je hier wat aan:

[Bericht gewijzigd door bjokal op 17 januari 2023 15:46:14 (18%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Op 17 januari 2023 15:41:30 schreef bjokal:
heb je hier wat aan:
[bijlage]
[bijlage]

Ik weet niet of ik het juist heb:
Dus in het blokje waar de rode draad van de lamp heen gaat hoort ernaast een bruine te zitten. Die wordt verbonden met een bruine die naar no 8 in het andere blok gaat, tevens gaat er een bruine naar de overzijde no 5, Naast deze bruine zit een grijze in no 7. De witte zit in no 10. De zwarte zit in no 3. Klopt dit en wat doe ik dan met het schema daar onder. Wat gebeurt er eigenlijk als ik het verkeerd aansluit?

@bjokal @hunnebedbouwer

Ik ben er vandaag pas aan toe gekomen, maar super bednkt voor jullie hulp hij doet het weer.