Ik gebruikte die auto functie nooit. (ik had een DE-5000 van IET maar die is spontaan overleden) Ik gebruikte hem voornamelijk voor condensators.
Een D van 57, dan heb jij op 1 kHz gemeten. Ik heb Cs gebruikt, in auto is er een grote kans dat hij voor de elco alleen Cs gebruikt maar voor C+R de Cp mode gebruikt.

[Bericht gewijzigd door fred101 op (25%)]

Oh, crap vergeten op te letten dat die op 1 kHz meette. Ik moet het morgen nog eens effe herhalen op 100 Hz.

De sonos weer opgepakt en zover klaar gemaakt, er is goed en slecht nieuws.

Goede nieuws is dat na het vervangen van alle condensators en smd weerstanden hij weer speelt! Mids werken weer prima en hij klinkt echt geweldig :). Ik zal dus nooit meer het effect van slechte condensators onderschatten ;).
Er zijn 23 condensators en 6 weerstanden vervangen, had nog 2 defecte weerstanden gevonden. 4x 10ohm: R27825 voedingkant & R27204, R27207, R27505 audiokant en 2x 470K ohm: onder R27815 voedingkant.

Helaas is er ook slecht nieuws, zolang de stekker er in zit gaat de speaker nooit in standby, versterker blijft altijd actief en behuizing wordt hier dan ook behoorlijk warm (dit was ook al te zien aan verkleuring op de print en in de behuizing). Hij blijft continue 15watt afnemen en er blijft zachtjes een ruis aanwezig (heel zacht, alleen met oor boven luidspreker hoorbaar). Als muziek speelt gaat verbruik naar 16-20watt.
Ik heb het gister vergeleken met een andere play 5 van een vriend, en deze gaat na 3 min geen muziek naar 7watt en dan stopt ook de ruis, bij afspelen neemt deze ook 16-20watt op.

Mocht iemand nog een idee hebben of dit een bekend probleem is hou ik me aanbevolen.

Fijne zondag!