Ik heb in mijn tuin verscheidene waterornamenten.
De CN's leveren kleine pompjes die goed dienst doen, maar het snoer is wat kort.
Ik maak daarom een verbinding, die onder water zit, met een snoer met waterdichte stekker. Deze stekker is ook maar zus en zo waterdicht, maar die blijft boven water.
De verbinding is gesoldeerd en er is Pattex lijm overgedaan, dan een stuk krimpkous. Over beide krimpkousen is nog eens een krimpkous weer met lijm vanbinnen.
Toch is de verbinding helemaal rot na 6 maand. Wie weet hoe het beter kan?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Er is speciale krimpkous met lijm die er al in zit, dat gaat een stuk beter...
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Is een gietmof iets ?
Of PVC buisje erom en dat vullen met epoxy of siliconenkit (zuurvrij)
[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 6 maart 2023 20:43:02 (63%)]
benleentje
Golden Member
IK denk dat het ook langer mee gaat als je draden er an de onderkant uitsteken. Wat stroom nu eenmaal zoals de zwaartekracht eraan trekt. . Dat is natuurlijk nog geen garantie want er zullen ook wel drukverschillen zijn maar het scheelt denk toch een hoop.
en er is Pattex lijm overgedaan
Zomaar lijm gebruiken lijkt me geen goed idee, wie weet heeft de lijm zelf wel de soldeer rot gemaakt.
[Bericht gewijzigd door benleentje op maandag 6 maart 2023 21:11:05 (23%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Wat ik doe is wat smeltlijn van het patroon afsnijden zodat ik het in de krimkous kan vrotten. Liefst zo veel mogelijk smeltlijm er in. Dan met de hete lucht je krinmpkous krimpen en zo veel mogelijk van de smeltlijm er weer uit pesten...
Ik dacht dat dit redelijk zou werken. (maar ik heb het niet 6 maanden naast een water-ornament geprobeerd)
hardbass
PE2BAS
Op 6 maart 2023 21:56:56 schreef rew:
Wat ik doe is wat smeltlijn van het patroon afsnijden zodat ik het in de krimkous kan vrotten. Liefst zo veel mogelijk smeltlijm er in. Dan met de hete lucht je krinmpkous krimpen en zo veel mogelijk van de smeltlijm er weer uit pesten...Ik dacht dat dit redelijk zou werken. (maar ik heb het niet 6 maanden naast een water-ornament geprobeerd)
Let op, de normale lijmsmeltstaven zijn NIET water bestendig!!!
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 7 maart 2023 08:20:28 schreef hardbass:
[...]Let op, de normale lijmsmeltstaven zijn NIET water bestendig!!!
En ze geleiden ook nog eens een beetje. Dus een slecht plan.
Subconn van MacArtney connectoren kun je gewoon onder water gebruiken..
Schrik niet van de prijs.
En die moet je ook aangieten. Maar je vroeg om een steker en solderen is geen steker...
Subconn blijft goed ook in zout water en jaren en jaren.
Maar voor de hobby wellicht overkill