Hoi Allen
MQTT is wat nieuw voor mij, en ik heb hier al uren zitten zoeken naar een oplossing voor volgend probleem:
Ik heb een touchscreen van Crouzet, dat via MQTT waardes kan publishen/subscriben.
Ik had als test hiervoor een raspberry pi voorzien van de mosquitto MQTT server, en dat lijkt allemaal goed te gaan werken.
Ik kan ook vanuit windows met een mqtt tool een connectie maken met deze server en de waardes komen ook daar binnen.
Maar de bedoeling is dat de mosquitto server op een windows server komt te draaien; Die heb ik ook perfect kunnen installeren en draait prima, alleen kan mijn crouzet er niet mee verbinden. Ik heb in de firewall de poort 1883 voor inkomend en uitgaand verkeer open gezet. De MQTT tool op windows ziet dat de server werkt en er kan gepublished worden. maar dus niet vanuit het scherm.
Authenticatie staat uit , SSL staat uit, ik verbind naar het static IP. Het scherm laat wel enkel toe op versie 3.1 en 3.1.1 te werken. Naar de raspberry werkte het enkel met 3.1 en niet met 3.1.1 . Misschien staat ergens een instelling in de windows mosquitto.conf file niet juist?
Het zou fijn zijn mocht iemand de gouden tip hebben !
alvast bedankt.
En ondertussen ook al gevonden,
listener 1883
allow_anonymous true
moet dus worden toegevoed aan de mosquitto.conf file !