LG 55UH615V half scherm donker na vervanging LED module

Hallo allemaal,

Ik heb bij LG 55UH615V een probleem met een half donker scherm. Het defect bleek een ledmodule te zijn die niet meer werkte. Deze heb ik inmiddels vervangen maar het probleem lijkt deels opgelost te zijn. Van de twee LED modules schijnt er één feller als de ander (zie foto). Dus het probleem is minder als voorheen maar nog steeds niet helemaal opgelost.

Weet iemand misschien wat dit veroorzaakt?

Je zou de draden van de LED bars kunnen wisselen, maar ik vermoed een defecte LED bar (alweer)

Ik heb de draden omgewisseld nadat ik weer een nieuwe set erop heb gezet. Het probleem is hetzelfde maar wanneer de draden wisselen ontstaat het aan de andere kant. Moet ik dan de gehele draad wisselen of kan het iets anders zijn?

Als het probleem mee verhuist, is er wat met de aansturing mis (niet met de leds zelf)

Okej wat zou ik dan het beste kunnen doen? Moet ik iets anders vervangen?

Het kan een probleem van de voeding zijn

Als het probleem mee verhuist, is het niet de bedrading of de led BAR .. Op voeding is dus een probleempje..

Even voor de amateurs zoals ik. Welk gedeelte is de voeding precies?

Waar de LED stekkertjes opkomen en waar je de 230V snoer op aansluit...

Zou het aan deze aansluiting kunnen liggen of ook aan andere onderdelen?

Volgens de SM zitten dit soort fouten meestal in de PSU.
In de SM staan ook foutcodes die je uit kunt lezen, misschien wordt je daar wat wijzer van...

Het zit op die print waar het stekkertje op zit.. PS een eigenaar die stevig rookt??

Bedankt allemaal. De PSU is vervangen en de led strips en hij doet het weer perfect.