Zou iemand kunnen zeggen of er met een analog device 289j die ik hier heb liggen een diff probe is te maken info staat gewoon op Google.heeft een andere manier van omzetting alvast dank

Altium academy is wel een goeie voor wat uitleg en bouw
https://www.youtube.com/watch?v=zQDLY-ot4eo
Grappig dat rolletje tin wat hij heeft hangen.

Maar je hebt al een heel luxe bouwsteentje in handen!

Op 2 juli 2023 15:34:35 schreef andreroest:
Zou iemand kunnen zeggen of er met een analog device 289j die ik hier heb liggen een diff probe is te maken info staat gewoon op Google.heeft een andere manier van omzetting alvast dank

De signaal bandbreedte van die 289j is kennelijk 20 kHz bij kleine signalen en 5 kHz bij grotere. Ik weet niet wat je wil meten maar het lijkt mij in veel hedendaagse gevallen wat krap.

Die video ziet er goed geproduceerd uit maar de beste kerel van de 'altium academy' weet beslist niet waar hij het over heeft.

Ze geven toch zelf een bandbreedte op van 5MHz nog niet veel maar wat mij interesseerd is ook de wijze van signaaloverdracht door een transformator overzetting?

wat mij interesseert is ook de wijze van signaaloverdracht

Het signaal wordt gebruikt om een 100 kHz draaggolf mee te moduleren in amplitude. Dit AM-signaal gaat dan door een transformator en wordt aan de andere kant weer gedemoduleerd.
De frequentie van de draaggolf beperkt natuurlijk tot hoe hoog je kunt moduleren. Blijkbaar dus tot 20 kHz voor kleine signalen. Bij grotere signalen gaan andere dingen een rol spelen en houdt het bij 5 kHz op.

Hier is een datablad: https://www.farnell.com/datasheets/710925.pdf

Op 3 juli 2023 19:57:20 schreef andreroest:
Ze geven toch zelf een bandbreedte op van 5MHz ...

Uit de datasheet van AD:
[attachment=0]

Ik denk dat dit een geval is van iemand heeft ooit foutief MHz ipv kHz getypt en andere sites hebben dit overgenomen zonder datasheet te controleren, gevolg veel googleresultaten geven foutieve info en de juiste raakt met een beetje pech ondergesneeuwd.

edit: Fet was mij voor en blijkbaar kan ik het prentje niet zichtbaar maken, is gewoon een screenshot uit de datasheet die FET ook vermeldt.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (14%)]

er liep iets fout.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (93%)]

OK dank dan toch maar naar een echte meetversterker

Wat wil je meten?

(Gewenste frequenties, signaalniveau's, en hoe nauwkeurig?)