Ik was gisteren op bezoek bij een familielid. De TV was aan in verband met de F1 race op Francorchamps.
In het beeld is regelmatig een soort van fantoombeeld zichtbaar. De zichtbaarheid betreft 3 horizontale banen met een soort 8tjes op de onderste helft van het beeld.
De optie in het menu om "oude beelden" te verwijderen heeft het verschijnsel niet verholpen.
Weet iemand wat er aan de hand is met deze oled-tv. Ik vond overigens het beeld bepaald niet briljant voor een oled-tv.
Alvast bedankt voor uw reacties.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Even met effen testschermen proberen of het aan inbranden of wat anders ligt...
[Bericht gewijzigd door Arco op (24%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Beeldretentie, is de OFFRS wel met regelmaat toegepast? In het CSM kun je aflezen of dat vaak genoeg is gedaan
Allen bedankt voor uw reacties, ik ga, wanneer ik weer daar kom, die testbeelden uitproberen, dan komen er wss wel duidelijke foto's.
Inbranden, volgens de eigenaren is dat eigenlijk onmogelijk, op radio is het beeld uitgeschakeld. Ze herkennen sowieso het patroon niet. Volgens hen is de fout al ca 2 jaren aanwezig.......
Kan wel even duren voor ik met betere beelden kom, ze wonen zo'n 80 km bij mij vandaan....
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hallo Maarten,
Zeer wel mogelijk dat er toen iets is gebeurd, de eigenaren zijn elektronisch niet bijzonder handig......
Ik kom er op terug, kan wel even duren.
Groet
Ber
Dit is erg straf...
Het is bekend dat alle, zeker de 55" OLED panelen tot midden 2018 erg gevoelig zijn voor inbranden.
Nu ging ik vorige week bij een opkoper twee Loewe OLED's halen, waarvan één Bild 7.55 die even oud moet zijn als de Philips POS901.
Die heeft precies hetzelfde patroon ingebrand in beeld.
Ik vraag me af waar dat vandaan komt...
de LEDs komen zichtbaar trager opgelicht op de ingebrande stukken, met name bij logo's en waar ondertiteling vaak staat. Plasma kende dit euvel ook, andere techniek dat wel
Op 6 augustus 2023 11:38:34 schreef Beeldbuisje:
Ik vraag me af waar dat vandaan komt...
Ik denk een Playstation of Xbox menu scherm. Het zou ook nog door de menus van GoogleTV kunnen komen hoewel die Loewe dat niet heeft.
Of is het een toestel wat een tijd in de winkel heeft gestaan.
Als demonstratie model.De helderheid en contrast staan dan wat verder open als normaal.