Beste forumers
Ik heb hier een videorecorder van een vriend met veel strepen in het beeld.
Het geluid is prima.
Het is een hifi stereo recorder.
Hij heeft het bij alle banden.
Wat kan dit zijn?en wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zal proberen er een filmpje bij te zetten.
Groet Leo
Kan je een foto van het beeld plaatsen?? dan kunnen we er wat meer uit herleiden waar het euvel zit ongeveer..
Op 1 augustus 2023 13:11:38 schreef leo53:
Beste forumers
Ik heb hier een videorecorder van een vriend met veel strepen in het beeld.
Het geluid is prima.
Het is een hifi stereo recorder.
Hij heeft het bij alle banden.
Wat kan dit zijn?en wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zal proberen er een filmpje bij te zetten.
Groet Leo
Beste SMD bij deze de foto hoop dat je er wat mee kan.
Heb ook nog een filmpje van 45 sec maar die pakt hij niet.
M.V.G. Leo
Dat is wel niet de beste opname om een oordeel te vellen. Een deel van die "strepen" onderaan zouden wel eens bij de verlichting kunnen horen. Op het eerste zicht lijkt het een tracking-probleem maar heb je geen andere band waar je een foto van kan nemen?
Op 2 augustus 2023 19:50:12 schreef maus0611:
En dat reinigen doe je niet zonder enige kennis van zaken, pas op!
Een niet pluizend doekje met wat spiritus stil tegen de zijkant van de kop houden en deze met de hand voorzichtig ronddraaaien. Het doekje niet van boven naar beneden bewegen, de kopjes breken gemakkelijk af. Nooit een door de motor roterende kop proberen schoon te maken. Haakt de poetsdoek , is het einde verhaal voor de kopjes.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
drukrol uitgehard kan ook weleens. koppen vuil maakt meeste kans. soms is het dan wel goed met stilstaand beeld of met beeld spoelen. bandgeleider welke niet helemaal doorgeschoven is kan ook nog, taai geleidevet.
dit lij een druk rol probleem band spaning niet voldoende druk rol los halen van de as en kontroleer of deze nog goed rolt en rond is en niet plakt schoon maken doe je met alcohol 90% en met niets anders kontroleer ook het vet op de gelijders in dien nodig schoon maken en met zuur frij vet in smeeren om dat de video al wat auder is zit er veel stof in
En met Tracking niet beeld beter af te stellen?? ( Alleen via Afstandsbediening geloof ik bij Akai) Lijkt namelijk dat de tracking niet optimaal is.