motorboot
Special Member
Mijn vaatwas GAGGENAU warm niet altijd, soms wel en dan weer niet. Met als gevolg dat de vaat niet droog is achteraf. wat kan de meest voorkomende reden zijn? Type GAGGENAU GM 204-110.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Een fosiele siemens.
Veel komt dit door te weinig water. Linkse zijkant kent veelvuldig verstroppings problematiek.
Het relais gaat ook wel eens stuk. Los kontakt. Beter niet vastsolderen maar vervangen wegens brandgevaar.
[Bericht gewijzigd door EricN op (82%)]
Yep, ik hou het ook op vervuiling labyrinth en vlotter gedeelte linker kant, relais kan ook maar is niet een intermittende fout..
motorboot
Special Member
Beste vrienden, dat labyrint ziet er nog goed uit. hoe kan ik weten of het al dan het labyrint is? Tevens heb ik de vraag of het de voeler ( NTC ) niet is. Kan ik die uitmeten en wat moeten de waarden zijn. Tot slot ik heb gezegd een Gaggenau omdat dat er op staat maar op youtube zie ik dat het bijna voor 100% een Bosch is.
motorboot
Special Member
Beste, ik heb zo juist een nieuwe test gedaan en wat stel ik vast: Als ik het programma Glazen en tassen kiest daar warm hij wel. mogelijks kunnen jullie mij hier mee verder helpen? Dank bij voorbaat.
EricN
Zet een snel programma op. Sluit de zeepbak. Dan gaat hij direct na het water nemen beginnen warmen. Als de zeepbak opent (dat hoor je) dan is hij zeker bezig met warmen. Of beter gezegd, dan zou hij moeten bezig zijn.
Het labyrint zelf is niet zozeer het probleem maar het vlottersysteem links onder vh labyrint. Dat deel gaat met een transparante geribde darm naar de kuip. Je kan dit snel nakijken zonder iets uiteen te doen doir:
1. Tijdens het water nemen te luisteren of je intermiterend iets hoort horten en stoten (water stopt/pomp start)
2. Na de water nemen procedure de hoigte vh water in de kuip nakijken. Staat hij boven de filter? Onder de zoutstop? Tot aan de deur?...
De kabel ah deurscharnier en het relais nog nakijken.
motorboot
Special Member
Beste EricN, op een kort programma heeft die wel verwarmt. Ik heb een lamp aan beide klemmen van het verwarmingselement bevestigd zo zie ik dan wanneer hij al dan niet verwarmt. Ik heb wel de relais nog niet nagezien omdat ik niet weet waar die zit.Is het mogelijk dat hij in de deur zit want anders zie ik nergens een relais zitten.
EricN
Deze heeft iets soortgelijks. https://www.circuitsonline.net/forum/view/162688
Het relais zit IDD in de deur, maar print verwijderen zit achter de druktoetsen en controleren op losse contacten primaire zijde relais, anders relais vervangen voor eenzelfde type.
motorboot
Special Member
Beste, jullie denken waarschijnlijk we horen er niets meer van maar graag deel ik mij medevaren mee ten dienstig van anderen. Maar helaas ik ben 80 jaar en enkele dagen uit circulatie geweest in het ziekenhuis.
Daar had ik wat tijd om na te denken en nu doe ik volgende vaststelling.Het zeepbakje sluit niet gemakkelijk en men moet soms de sluitbeweging 4 à 5 maal herhalen voor het gesloten blijft.kan laatstgenoemde een reden zijn om al dan onregelmatig te warmen. Groeten, Johan
EricN
Spijtig te horen. Veel beterschap gewenst.
De zeepbakklep tip was enkel om een auditieve observatie te bewerkstelligen. De klep zelf heeft geen effect op verwarmen. "Neen" dus op je vraag.
Soms zijn er CO leden die ook ter plekke willen komen helpen. Misschien woont er iemand in je buurt. Als je hulp nodig hebt op die manier kan je best je woonplaats vermelden.
Ik lees het topic nog even door. Ik ben de draad kwijt.
Edit:
1ste werkje: welke hoogte heeft het water in de kuip als hij afwast? Laat hem water nemen en als hij goed draait doe je de deur open en kijk je hoe hoog het water staat
2de: maakt de motor genoeg druk? Dat is een heel moeilijke daar deze subjectieve vaststelling ervaring vraagt om dat te beoordelen. Een simpele rest. Als je de deur bruusk open trekt tijdens de was, komt er dan met geweld water uit gesproeid? Je zou oon de lamp voor het drukwachter contact kunnen zetten. Daar maakt waterdruk niet uit. Dat kontakt bevind zicht tussen de 2 verwarmingsaansluitingen.
3de: de relais nakijken op solderingen.
[Bericht gewijzigd door EricN op (42%)]
motorboot
Special Member
Beste EricN, Het doe mij plezier te vernemen dat er leden zijn die willen ter plaatse komen . Ik zal de verplaatsing en werk graag betalen want ik vermoed dat het minder zal zijn dan wanneer die an GAGGENAU moeten komen. Ik ga eerst nog even die relais controleren maar alles gaat een beetje traag voor het ogenblik.
Anderzijds moet ik zeggen mijn vrouw begint een beetje moeilijk te doen dat ze zo lang zelf de afwas moet doen. Besluit ik doe nog een laatste poging en als er geen resultaat is roep ik dan jullie hulp in.
motorboot
Special Member
Beste EricN. Het is zo ver. Ik zie het niet zitten als je niet in form bent laat je het vlugger afweten. Moest gij iemand vinden die wil komen Aartrijke 8211. De vaatwas is uit de keuken gehaald en rondom ontmanteld maar wel zo dat alle testen kunnen uitgevoerd worden. Hij is aangesloten op net van electriek, water en de afvoer kan ook weg. Je kan er rondom goed bij. Indien nodig dat je mijn gsm nodig hebt laat het weten.
[Bericht gewijzigd door Sine op (2%)]
Ik heb het adres een beetje vager gemaakt, precieze naw gegevens op een openbaar forum zetten is niet altijd het beste plan. Ook hier een GSM nummer neerzetten is geen goed idee.
Je hebt je email openbaar staan, dus als iemand bereid is je te helpen dan is dat de beste route.
motorboot
Special Member
Wat is de prijs om te komen? goede afspraken maken goede vrienden. gewoon uw richtprijs geven dan kan ik beslissen
motorboot
Special Member
Beste, smd inderdaad te ver om te komen. Vandaag zal ik nog eens vaat in steken en zien of die al dan niet warmt. Indien niet dan neem ik contact op met Gaggenau om die te herstellen en laat ik je daarna zeker weten wat het defect was. Tot slot wil ik u toch danken voor de info die je mij bezorgde.
motorboot
Special Member
Beste sms en EricN, Ik heb in het ziekenhuis gelegen waardoor het verder doen aan mijn vaatwas stil lag.Mijn vaatwas stond in de garage en daar had ik hem ontdaan van alle alle afschermingen en zo aangesloten op wateraanvoer en afvoer. Die dan opgestart en wat zag ik, uit de afvoer kwamen er grote stukken vuil. Hierdoor heb ik de afvoer in de keukenkast bekeken en die zat bijna volledig dicht. Na een grondig kuisbeurt opnieuw gemonteerd en alles is terug zoals nieuw. Toch bedankt voor jullie info.
Dan kreeg de vaatwasser te weining water en druk uiteindelijk om verwarming in te schakelen, deze heeft nog een drukschakelaar op element zitten