Beste mensen,
Onlangs heb ik een gebruikte noco boost pro gb 150 accu booster voor auto’s aangekocht.
Na ontvangst leek de batterij niet volledig opgeladen te zijn. 1 van de 4 streepjes brandde.
Ik heb de booster daarom aan de oplader gelegd (nieuwe lader)
Maar na een nacht opladen kwam ik er achter dat de batterij helaas niet opgeladen was.
En dat hij nog steeds het zelfde accuniveau aangaf.
Na wat online zoeken ben ik diverse filmpjes tegen gekomen waarop een gb 150 nagekeken wordt en door het vervangen van bijvoorbeeld een aantal weerstanden deze weer correct functioneert.
In plaats van de accubooster terug te sturen naar de verkoper, wil ik daarom kijken of deze te herstellen is. Helaas heb ik zelf geen ervaring met dit type werkzaamheden. en wil ik hier eens informeren of iemand het leuk vind me hierbij te assisteren.
Met vriendelijke groet,
Wilco
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Eerlijk vind ik het redelijk tricky daar zelf aan te beginnen als je niet de ervaring hebt en het schema niet hebt. We spreken hier over mogelijke stromen van 3000A. Als dat verkeerd loopt kan je de gevolgen wel raden vermoed ik.
Zoiets wordt niet zomaar verkocht. Heb zelf een GB70 (2000A) en daar start ik probleemloos meerdere malen een auto mee. Ook een PU of bestelwagen is geen probleem.
Op 22 augustus 2023 07:56:33 schreef buckfast_beekeeper:
Eerlijk vind ik het redelijk tricky daar zelf aan te beginnen als je niet de ervaring hebt en het schema niet hebt. We spreken hier over mogelijke stromen van 3000A. Als dat verkeerd loopt kan je de gevolgen wel raden vermoed ik.Zoiets wordt niet zomaar verkocht. Heb zelf een GB70 (2000A) en daar start ik probleemloos meerdere malen een auto mee. Ook een PU of bestelwagen is geen probleem.
Goedemorgen,
De vraag was misschien niet helemaal duidelijk.
Het is ook niet de bedoel het zelf te doen, aangezien ik er inderdaad geen ervaring mee heb. maar ik wil hier eens nagaan of er mensen zijn die er wel ervaring mee hebben en dit misschien zien zitten.