Sirene installeren voertuig

Hallo allemaal,

We zijn begonnen met het opbouwen van de praalwagen. Voor ons thema willen we de claxon van de wagen vervangen door een sirene, deze hebben we inmiddels aangeschaft. We zouden graag wat advies hebben hoe deze aan te sluiten, zodat deze alleen hoorbaar is wanneer de claxon ingedrukt wordt.

Is er misschien iemand die onderstaande schakeltekening kan uitleggen? We maken gebruik van 1 luidspreker. Dank!

Groet,

Fred

Schema lijkt van een set. Wat heb je allemaal bij je sirene gekregen? (schakelaars, regelaar, speaker enz.)
Hier kan naar verwezen worden bij het toelichten van het schema.
Evt. foto's.

Hensz

Golden Member

Kennelijk geen set, er staat luid en duidelijk dat accu, draden, schakelaars en zekeringen niet inbegrepen zijn.
Verder is het aardig rechttoe-rechtaan.
Grijs en zwart gaan naar de speakers, rood is permanent aan de accu (via zekering), bruin gaat aan de min van de accu. Blauw zit via een (drukknop)schakelaar ook aan de plus. Daarmee schakel je de sirene in.
Ik denk dat de oranje draad ook aan de plus moet, omdat hij anders denkt dat ie de claxon moet aansturen.
Idem voor de roze draad. Ik weet niet wat voor dag-nacht-stand erop zit, dus misschien moet hij ook los blijven. Even proberen dus.
Als je de claxon helemaal los laat kun je de paarse draden ook los laten.

Don't Panic!

Bedankt voor de hulp. Ik heb al wat geprobeerd maar krijg er helaas nog geen geluid uit. Ik begrijp nog niet zo goed hoe ik de speaker moet aansluiten, aangezien ik 1 speaker heb waar bruine en zwart uitkomt. Moeten deze beide op dezelfde grijze?

De set bestaat uit 3 onderdelen. 1 speaker. Een sirene/versterker en een kabelboom.