Dag Allemaal,

Ben nieuw hier heb een k35 tv die is kapot.

printplaten gebroken beeldbuis print één module en soldeerbanen kabel beeldbuis print. tevens ophangpunten chassis.

Mogelijk heeft iemand een werkend exemplaar of een andere grootbeeld tv van philips die ik kan overnemen ergens in het land.

Dit is bedoeld voor mijn mini jaren 80/90 mancave :)

Graag hoor ik het.

Mvg Jurjen.

Een Philips GFL chassis uit welk jaar kwam die? Volgens mij laat 90-er jaren?
(-edit- Heb ik nog een staan namelijk)

[Bericht gewijzigd door henri62 op (21%)]

Welkom! Ik zie dat je mijn tip om hier te vragen hebt opgevolgd. Hopelijk kan iemand hier je helpen.

@henri62: Het GFL chassis is van rond 1995-1997 als ik het me goed herinner. Behoorlijk degelijk chassis, maar vaak gare ESF buizen.

Ik heb de TS elders ook al aangeraden voor jaren '90 toestellen te gaan, want hij heeft nog niemand in de buurt (Friesland) gevonden die onderhoud voor hem kan doen en dan zijn iets nieuwere toestellen misschien toch net wat betrouwbaarder.

Is er hier toevallig iemand in Friesland (telt de andere kant van de dijk ook?) die de TS kan helpen met een reparatie als dat nodig is?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]

Dag Mensen,

Ik zoek toch echt naar een Philips grootbeeld tv liefst in werkende staat.

Uit de jaren 80 vaak met hout en zilveren front afstandsbediening of handbediening.

k30/k35/k40 ect.

Ik heb hier één staan die kapot is.

En monteurs zijn niet te vinden in mijn omgeving.

Maargoed ik hoor het wel.

Zoals gezegd, met een jaren '80 TV ga je zo nu en dan een monteur in de omgeving nodig hebben. Zelfs een volledig doorgesoldeerde K40 gaat zo nu en dan stuk en ik denk dat dat een van de beste is die je nog in een houtmotief kast kunt vinden. Ik weet dat er hier wel een paar mensen zitten die wat noordelijker zitten, maar ik weet niet of die ook repareren.

Ik heb wel de mogelijkheid eventueel om de tv naar Regenpak te brengen.

Maargoed voorkeur gaat uit naar dichterbij.

Misschien wil jij rondvragen.

Bijvoorbaat dank.

Op 20 september 2023 22:27:57 schreef maartenbakker:
Zoals gezegd, met een jaren '80 TV ga je zo nu en dan een monteur in de omgeving nodig hebben. Zelfs een volledig doorgesoldeerde K40 gaat zo nu en dan stuk en ik denk dat dat een van de beste is die je nog in een houtmotief kast kunt vinden. Ik weet dat er hier wel een paar mensen zitten die wat noordelijker zitten, maar ik weet niet of die ook repareren.

Wat vooral stuk ging waren de beeldbuizen. Goede tweede was de HS trafo en dan wel de ingegoten HS-diode in dat ding. Eigenlijk ging het al sterk bergaf in kwaliteit en levensduur vanaf de K11.

Hallo label321 ;-)

Indien interesse heb ik verschillende oudere Philips TV's in werkende staat die in mijn kelder op een nieuwe toekomst wachten; chassis K40 of 2B, 66cm 4:3, mono. Verschillende sets van de eerste 100Hz Philips TV's ook, maar dan in zwarte uitvoering, stereo. Allemaal TV's die ik als hobby toen herstelde en in bruikleen aan vrienden gaf (en ondertussen > 15jr terug zijn en niet meer weg zijn gegaan). Op te halen in Brussel.

Op 23 september 2023 21:34:39 schreef desaintm:
Hallo label321 ;-)

Indien interesse heb ik verschillende oudere Philips TV's in werkende staat die in mijn kelder op een nieuwe toekomst wachten; chassis K40 of 2B, 66cm 4:3, mono. Verschillende sets van de eerste 100Hz Philips TV's ook, maar dan in zwarte uitvoering, stereo. Allemaal TV's die ik als hobby toen herstelde en in bruikleen aan vrienden gaf (en ondertussen > 15jr terug zijn en niet meer weg zijn gegaan). Op te halen in Brussel.

Dag desaint,

Brussel is voor mij te ver weg helaas.

Maar u mag mij een mail sturen van de tvs.

Misschien kunt u regelen dat we afspreken ergens ophalen in NL.

Ik hoor het graag,

Mvg Jusrjen.

Beste,

Het zou leuk zijn als je hier een scherpe foto van de beeldbuisprint kant soldeerzijde post. Mocht het je lukken, eveneens een foto of kortfilmpje van het foute beeld.

Iets later eighties, denk hoog opgesneden fluor badpakken met zwarte legging voor de ochtendfitness, maar dan pak je zoiets:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/vintage-televisies/m2076…
Lijkt me ook een stuk degelijker en beter voor de consoles met meer inputs.

Even voor het historisch perspectief: De NES was géén redder van de Amerikaanse dip van 1983, dat waren homecomputers. De NES is qua fatsoenlijk verkoopvolume van 1988 in de VS, en 1989 in de EU. Hij was eerder te krijgen, maar nog een obscure niche, en zeker geen tijdsbeeld.
Dus op een homecomputer zet je een vroeg jaren 80 13-14 inch TV, en die waren toen al vrijwel uitsluitend zwart plastic, of een computermonitor, zo'n 10-12 inch, soms met RGB invoer. En rond 1988-1990 paste TV's zoals gelinkt, tikje groter, 21 inch.

Die bakken zoals een K35 zijn meer voor RF-pong machines.

In alle geval is het wel leuk om een goed werkende K35 te hebben.
Eens die éénmaal goed hersteld is, is hij 40 jaar later nog steeds een erg betrouwbaar toestel. Ze hebben hun dingetjes met slechte contacten en één elco in de G2 regeling die destijds al erg vaak faalde.

Eens die dingen opgelost zijn krijg je ze niet kapot.

Heb er zelf eentje staan (helaas doe ik hem (nog) niet weg). Die heeft al wateroverlast overleefd en hij blijft gewoon werken.

Volgens mij zelfs betrouwbaarder dan jaren 90 toestellen. Begin jaren 90 zat je wel vaker met kapotte lijntrafo's en tweede helft van de jaren 90 zat je met van die blauwe impulscondensatoren die sneuvelden, lekkende elco's nu en dan en op de 28" beeldbuizen na, geregeld slechte beeldbuizen.

Een K35 heeft nooit een kapotte lijntrafo, geen blauwe condensatoren enkel al wel eens slechte beeldbuizen. Maar, eens een goede beeldbuis die je op een laag contrast laat draaien, die blijft ook doorgaan.

Succes met je zoektocht, je komt ze vaker tegen op Marktplaats.

@blanka & label321: Bekvechten doen we maar ergens anders, posts zijn verwijderd.

Dank Beeldbuisje. & Henry :)