't is wel groen dus goed voor het millieu.
Maar ik geloof er ook totaal niet in.

Ik neem aan dat de universiteit van wageningen toch wel enig wetenschappelijk niveau heeft, dus lijkt me meer een kwestie van aannemen of verwerpen dan van geloof.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (35%)]

Mijn opa deed kopersulfaat op de wijnplanten. Daar konden de planten WEL tegen maar een of ander ongedierte of schimmel niet. Het is giftig voor mensen, dus daarom moet je de druiven wassen voor je ze opeet.

(ik heb een pijnboompitje in de grond gestoken midden tussen de wijnplanten. DAAR kunnen ze NIET tegen. )

Kleine kans dat de druiven die ik bij de groentenboer koop van je opa afkomstig zijn, maar voor de zekerheid zal ik de druiven toch voortaan maar wassen. Stel je voor dat er per ongeluk eentje van je opa ertussen zit.

(ik heb een pijnboompitje in de grond gestoken midden tussen de wijnplanten. DAAR kunnen ze NIET tegen. )

Kunnen paardenbloemen tegen pijnboompitjes?

[Bericht gewijzigd door ohm pi op (28%)]

Hum, ik heb wel ‘s het omgekeerder gehoord: een bak vol planten die stroom opwekt. (Denk: paar vierkant meter graslelies voor een knoopcel-aangedreven rekenmachine, ik heb het artikel niet gelezen) https://www.researchgate.net/publication/323136332_Bioelectricity_gene…

Tsja. Je kunt vast met een klein stroompje door de plant ionentransport beïnvloeden, maar of die plant daar nou bààt bij heeft? Nuja, met wat mazzel is er dus een paper wat door op ingaat.

Op 22 september 2023 21:00:00 schreef rew:

Dit lees ik als “druivenplanten kunnen niet tegen pijnboompitten, dusdanig dat 1 pitje in een wijngaard al problemen geeft”. Is dat zo?

@Ohm pi: druiven zijn sowiso 1 van de meer bespoten fruitsoorten… dus wassen lijkt me verstandig, al weet ik niet of het in de druif wordt opgenomen of er af te spoelen valt, dus ik weet niet of het helpt. (Maar ik eet zelden druiven, tenzij als rozijn, en meestal bio of uit eigen tuin) (hum, zou zelf druiven drogen doenbaar zijn?)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (16%)]

Op 22 september 2023 21:15:05 schreef Lucky Luke:
(hum, zou zelf druiven drogen doenbaar zijn?)

Koop een tros, schuif 'm in de magnetron en zet de magnetron een half uur op 800W en je weet het.

Als je land of tuin koper nodig heeft, heb je last van ontginningziekte. Aan het begin van de vorige eeuw heeft de Nederlandse Heidemij grote heide velden ontgonnen t.b.v de landbouw. Veelal leek dit op een mislukking uit te draaien totdat men ontdekte dat deze ontginningziekte te bestrijden is met kopersulfaat of koperslakkenmeel een restproduct van kopererts.

Polygonum japonica (Japanse duizendknoop) wordt wel bestreden met elektriciteit. Daar heb je wel een paar lastrafo’s voor nodig…..

Ik heb een pijnpit in de grond gestopt. Daar komt gewoon een klein pijnboompje uit, meer niet :P

Een citroen in combinatie met koper en nog iets anders wekt gewoon elektriciteit op.gewoon een chemische batterij.Maar ik denk dat je heel wat citroenplanten moet hebben eer je er iets aan hebt. :P

Kopersulfaat wordt ook gebruikt om aardappelziekte en tomatenziekte tegen te gaan.

Dat druiven bij de meest gespoten producten behoren, dat zal dan toch wel heel streek gebonden zijn. Jarenlang Baidor en Royal in de kast staan gehad. Nooit bespoten. Noch gezwaveld. Baidor kan niet tegen zwavel. Zwavel is de meest gebruikte fungicide in de kast druiventeelt. Gebruikt bij het botten en net na het krenten.

Op 23 september 2023 00:34:13 schreef Tidak Ada:
Polygonum japonica (Japanse duizendknoop) wordt wel bestreden met elektriciteit. Daar heb je wel een paar lastrafo’s voor nodig…..

[...]

En dat blijkt dan ook nog niet volledig succesvol. Zelfs na meerdere pogingen. Ook stomen werd al geprobeerd. Nu loopt er een proefproject met schapen.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (33%)]

Dat gaat dus echt over elektriciteit.
Ik moest even zoeken wat elektrocultuur is, maar dat heeft helemaal niks met elektro te maken. De enige overeenkomst is dat er koperdraad wordt gebruikt.

Even terugkomend op de vraag van buzzer38 (dat is echt jouw bouwjaar?):

Dit is alweer de zoveelste onzin. Vergelijk het maar met audiofielen die een kabel inspelen: het klinkt na een tijd beter omdat ze erin geloven. Die kabel verandert echt niet.

Maar: dit hierboven gaat over diegenen die draadjes in de lucht hangen en onzin verkopen. Als je naar echte elektronica kijkt, zie je o.a. groeilampen die echt geweldig werk doen, generatie van ozon etc. Bij alle technologie komt er altijd een groep mensen met bepaalde uitdagingen, als je begrijpt wat ik bedoel, omheen hangen met zwetsverhaaltjes. Je zou in principe zouten in de aarde kunnen ontleden door daar een stroom doorheen te laten lopen. Maar of dat nut heeft?

Ok... het is me inmiddels duidelijk dat het onzin is.
Maar wat is elektrocultuur? Wat doet men dan, of doet men juist niet? En eventueel: wat moet dat dan teweegbrengen?

Euuuh...triffids? :)

Edit\Ik maakte een grapje over antennes maar toen las ik dit: https://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/george-lakhovskys-werk-moet-j…

Allemaal apekool,lariekoek en humbug.
https://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lakhovsky

None of the claimed benefits and effects for health have ever been proven by modern science

met andere woorden , het enige groene van dit verhaal is , is de groene oxidatie laag die zich op de koper ontwikkelt na verloop van tijd

De CO2-gaten in de ozonlaag die Eucalypta met elektrocultuur gedicht heeft hebben wij weer opengemaakt met dit topic.

Op 23 september 2023 21:28:16 schreef Hubie:
.Een VLF stereo loopantenna? 8)7

Ik heb het artikel net gelezen.
Moest toch even flink lachen...
Ach, mensen geloven in dat soort dingen.
Een VLF loopantenna? Lijkt meer een rolstoel ;)

Op 23 september 2023 19:07:14 schreef ohm pi:
De CO2-gaten in de ozonlaag die Eucalypta met elektrocultuur gedicht heeft hebben wij weer opengemaakt met dit topic.

't is ook een topic op CO he :P

[off topic]

Op 23 september 2023 08:57:12 schreef buckfast_beekeeper:
En dat blijkt dan ook nog niet volledig succesvol. Zelfs na meerdere pogingen. Ook stomen werd al geprobeerd. Nu loopt er een proefproject met schapen.

Ik durf op voorhand te beweren dat ook dat zal mislukken!
Alle bestrijdings methoden die "bovengronds" plaatsvinden, zoals schapen, doen niets met de wortels.
Die moeten 100% weg/dood!
Zoniet dan zal die 0,01% wat achterblijft weer gaan groeien.

[on topic]

Als de schapen het lekker vinden, dan hebben we geen duizendknoopprobleem meer, maar met een beetje pech vinden de schapen die plant oneetbaar.
Je zou het met everzwijnen kunnen proberen. Die wroeten in de grond op zoek naar eetbare wortels.

Je zou het met mensen kunnen proberen, het schijnt naar rabarber te smaken :9~ >:) ?

Een kwestie van door eten van duizendknoop en het duizendknoop probleem lost zich vanzelf op.

Ik heb mu denk ik duizend knopen in mijn hoofd na het lezen van deze flauwekul.

De TS zal ondertussen gevlucht zijn ,,, en zijn vraag of dit een zinnig experiment is lijkt me ook beantwoord.

Verder gaat dit he-le-maal nergens meer over, dus gaat ie dicht.