Ik heb zojuist de grillplaat in de kooklijn van een restaurant vervangen voor een nieuwe grillplaat.
En ondervindt nu een raar probleem.
De grillplaat is aangesloten op krachtstroom. De l1, l2, l3, nul en aarde zijn correct aangesloten.
Op de oude grillplaat was trouwens de nul niet aangesloten, ook heeft de krachtstroom kabel nog een extra zwarte draad erin zitten, en bestaat dus totaal uit 6 draden.
Het probleem is bij de nieuwe plaat als volgt; het bestaat uit 2 kookzones elke die aan en uit kan worden gezet met een eigen thermostaat en een oranje lampje dat weergeeft dat hij aan staat. Volgens de handleiding gaat het lampje uit zodra de ingestelde temperatuur is bereikt.
Nou gebeurd er dus het volgende, als ik de linker kookzone aanzet, dan gaat het lampje van de rechter kookzone uit en vice versa.
Voordat het apparaat weer terug in de kooklijn werd geschoven is het getest en deed hij het met beide zones.
Ik heb de aansluitingen van de krachtstroom al gecontroleerd, wellicht dat dit was losgekomen bij het verschuiven. Maar dat was niet het geval.
Iemand enig idee?
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Als het effect niet optrad bij het testen en wel nadat het weer in de kookzone is geschoven, dan moet het wel een los contact, of een kabelbreuk zijn. Heb je de oude kabel opnieuw gebruikt?
Zoeken maar weer, spoken zijn het niet die weten niets van elektra.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de pitten zaten bij het oude toestel tussen de fasen in, maar nu kun je weleens de pitten tussen de nul en 1 fase hebben zitten. als de nul in de meterkast niet is aangesloten dan zou daar het probleem kunnen zitten. check dus de spanning op de klemmen onder last!
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Het kan best zo zijn dat de extra draad een tweede nul is. Staat er geen schema op of in de instructie?