Beste heren,

Ik zit met een issue mijn mixer is een oude Peavey XR800F met ingebouwde versterker daarbij is het probleem dat het wel aangaat maar, 1 kant van de amp erg heet wordt (links) tot aan warmte geur aan toe. Ik heb de unit open gemaakt en ik voel aan de amp kant de linker kant erg heet wordt. Ik heb momenteel geen enkel idee waar ik moet zoeken want ik zie niks visueel kapot nog ik durf de mixer niet lang aan te houden straks gaat ie in de fik en dat wil ik niet.

graag jullie technische input graag.

De ruststroom zal wel te hoog zijn.

Pometerje kapot of verlopen.

Hallo Henk, wat bedoel je precies met pomotertje kan misschien iets van voorbeeld geven naar wat ik opzoek moet zoals een IC, diode of een mosfet?

Op 2 oktober 2023 11:43:32 schreef Vegito:
Hallo Henk, wat bedoel je precies met pomotertje kan misschien iets van voorbeeld geven naar wat ik opzoek moet zoals een IC, diode of een mosfet?

Ik wil niet vervelend doen, maar met zo weinig electronica kennis is het einde van het mengpaneel in zicht. Een kleine sluiting en een eindtrap die nu nog werkt ligt in puin.
Laat er iemand naar kijken die beschikt over de kennis en meetapparatuur.

een potmeter IS een component, maar welke je moet hebben weet ik zo snel niet: kon het schema wel vinden, maar zat in een RAR bestand wat ik op deze lapotop niet kon openen .

Maar als je niet weet wat een potmeter is, lekker dicht laten zitten en ding bij DJohnny binnen gooien. Dan krijg je hem werkend terug.

Zit hier ook op het forum.

Er stond pometertje niet potmetertje. ;) Ik had het ook even niet door, ik las pome-tertje

[Bericht gewijzigd door fred101 op (38%)]

Pometertjes bestaan misschien wel maar hebben zeker niets met elektronica te zien. Slotje :) ?

Ernstig, nu: @topicstarter, ik sluit me aan bij de eerdere raadgevingen: BLIJF ER AF! Het ontbreekt u duidelijkerwijs aan de nodige basiskennis. Zet een advertentie in onze rubriek "vraag en aanbod", en geef je woonplaats aan, best in je profiel. Alle kans dat je goed geholpen wordt voor weinig of zelfs geen geld.

TS begint niet over pometerje (aardappel?), maar High met Henk. Was Henk een beetje H.... ;)