De koffiemachine doet eigenlijk alles goed na een servicebeurt. Zetgroep met drainageventiel gereinigd en nieuwe dichtingen. Zet uitstekend koffie zonder lekkage maar bij uitschakelen staat de zetgroep tijdens het spoelen lang stil onderin en de motor bromt, als ik een beetje help door met een schroevedraaier tegen het witte tandwiel te duwen lijkt hij er doorheen te komen. Ook als ik niets doe houd het na een tijdje op, geen foutmeldingen.
Heeft deze Jura een servicemode waar ik wat kan testen, initialiseren?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met Jura, herkent iemand dit?
Zal morgen een filmpje maken.
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Ik herken het het wel, dat heeft de onze (ENA 8) ook gehad, we hadden voorheen de Ena 9, die was eigenlijk veel fijner.
Lijkt of de motor iets wil doen, vast loopt en na X tijd het opgeeft en dan toch door gaat met "iets" en daarna is ie wel klaar voor gebruik.
We hebben 'm laten reinigen, en nu heb ik het al een tijdje niet meer gehoord.
Gaat het om dit model Jura Impressa S8) ?
Wij hebben zelf de Jura Impressa S9, model lijkt gelijkwaardig namelijk.
Probleem wat je beschrijft, komt mij bekend voor namelijk. Ik trek onze S9 2 keer per jaar uit elkaar om volledig te reinigen en probleem wat je beschrijft, lijkt er op dat de zetgroep niet volledig op tijd staat namelijk.
Filmpje tijdens het spoelen:
Hij heeft duidelijk moeite om in onderste positie te komen.
[Bericht gewijzigd door Flevotronica op (73%)]
Op 29 september 2023 23:37:53 schreef Diamon:
Gaat het om dit model Jura Impressa S8) ?
Wij hebben zelf de Jura Impressa S9, model lijkt gelijkwaardig namelijk.Probleem wat je beschrijft, komt mij bekend voor namelijk. Ik trek onze S9 2 keer per jaar uit elkaar om volledig te reinigen en probleem wat je beschrijft, lijkt er op dat de zetgroep niet volledig op tijd staat namelijk.
Het is deze:
https://nl.jura.com/nl/voor-thuis/koffiemachines/S8-Dark-Inox-EB-15480…