Hallo wie kan mij helpen.
Ik heb hier een philips type 55pus7181/12.
Het beeld veranderd continu het is alsof de beeldlijnen niet meer opelkaar staan.
Ik zat zelf te denken dat het een van de twee ic's zijn die op de T-con zitten.
Maar misschien dat er hier bijzijn die dit al eerder hebben meegemaakt.
Alle suggesties zijn welkom.
Gr.jan
Gebruik de zoekfunctie even. Dit defect komt geregeld voor bij Philips tv's. Ik vermoed iets dat je kunt verhelpen met een stukje plakband op een flatcable.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het kan ook een defecte TCON zijn, dus testen loont.
één voor één losnemen van de uitgaande kabels van de TCON kan ook aanwijzingen opleveren.
Even een update over de tv.
Hij werkt weer alnis hij niet direct gerepareerd.
Ik heb een van de bandkabels die naar de T-con gaan afgeplakt.
Dit zijn in het totaal 8 lijnen die paralel staan met de andere bandkabel.
Nu heb ik wel een vraag als er iemand antwoord op heeft.
Wat doen deze parallelle lijnen normaal want ik ga ervan uit dat ze deze niet voor niets hebben geplaatst.
En kan dit geen kwaad om ze af te plakken.
Gr. Jan
De lijnen zijn dubbeld uitgevoerd naar beide zijden van scherm, edoch in een van de kanten zit er een sluiting die dit veroozaakt, onderling kan het ook een sluiting zijn tussen links en rechts. Met het afplakken isoleer je de sluiting en lost probleem voorlopig op. en kan geen kwaad verder!
Wat ik ook al enkele keren heb meegemaakt: op die printjes waar de flatcables van het LCD aanhangen, zitten vaak diodes. Uitgevoerd in zwarte SMD blokjes met tien pootjes.
Ze dienen om het scherm te beveiligen tegen statische ontlading. Is er daar eentje van kapot heb je er ook van.
Er gewoon afhalen is voldoende.
Als je scherm er zo uitziet is het vaak niet nodig om flatcables te gaan afplakken.