KPO SPS-30-II.
Deze voeding is defect en ik ben op zoek naar een schema. Nergens op het internet vind ik er één.
Kan iemand mij helpen.
Heb reeds enkele metingen uitgevoerd.
Gelijkgerichte netspanning aanwezig op de HSP-elco's.
Op de grondplaat zijn vast geschroefd twee vermogentransistors en een vermogen diodearay. Deze heb ik uitgemeten en zijn blijkbaar ok. Ook heb ik de meeste vermogenweerstanden uitgemeten op onderbrekingen. Ik zie in de voeding een 7808 waarvan ik veronderstel dat deze instaat voor de stuurelectronica. Deze 8V is niet aanwezig. Om verder te kunnen is een schema noodzakelijk.
gn, Marc

Op 7 oktober 2023 17:07:45 schreef VORENUS:
KPO SPS-30-II.
Deze voeding is defect en ik ben op zoek naar een schema. Nergens op het internet vind ik er één.
Kan iemand mij helpen.
Heb reeds enkele metingen uitgevoerd.
Gelijkgerichte netspanning aanwezig op de HSP-elco's.
Op de grondplaat zijn vast geschroefd twee vermogentransistors en een vermogen diodearay. Deze heb ik uitgemeten en zijn blijkbaar ok. Ook heb ik de meeste vermogenweerstanden uitgemeten op onderbrekingen. Ik zie in de voeding een 7808 waarvan ik veronderstel dat deze instaat voor de stuurelectronica. Deze 8V is niet aanwezig. Om verder te kunnen is een schema noodzakelijk.
gn, Marc

Schema's vinden van (professionele) voedingen is tegenwoordig een utopie.

Op mijn werk repareren we elke dag allerlei voedingen zonder schema. Logisch redeneren en componenten doormeten is dan de enige manier.

Soms kun je op basis van datasheets van de componenten wel een principeschema vinden waarmee je de schakeling beter kunt doorgronden.

Schema zul je inderdaad niet vinden (of er moet al iemand aan reverse engineering hebben gedaan...)