Ik weet niet helemaal of ik deze vraag hier mag stellen, het is niet echt elektronisch gerelateerd, dus begrijp als deze post weer verwijdert wordt!

Voor de NEN keuringen die ik ga verrichten moet ik natuurlijk de testobjecten labelen om te kunnen identificeren. (De keursticker vervang ik dan uiteraard elk jaar gewoon).

Nu zie ik diverse oplossingen, en op de site van Brady staan een paar leuke draagbare labelprinters.

De wikkellabels zijn hiervan alleen erg klein en ben bang dat ik het ID nr met QR erin verwerkt niet mooi kwijt kan.

Zijn er mensen hier die hier een andere oplossing voor hebben?
Een dremel is imo niet meer van deze tijd...

Nummers met dremel moet je al opletten waar je ze zet, anders zijn ze na een jaar niet meer leesbaar
Gereedschap en stikkers geef ik een paar weken

Een sleutelhanger vast maken aan het snoer, en dan in het label alle info zetten

nummer zet ik waar het niet wegslijt door vastpakken. vaak eens in het kunstof ingekrast en met stift overschreven. oa bij een slijptol blijft het op de stalen beschermkap van de schijf beter staan als op de kunstof behuizing.

Precies op gereedschap waar echt goed mee gewerkt moet je haast wel ingraveren. OP een koelkast acculader of magnetron lukt het vaak wel met een stikker.

en ben bang dat ik het ID nr met QR erin verwerkt niet mooi kwijt kan.

dat geeft je toch zelf al je eigen antwoord? Als het te klein is neem dan wat groot genoeg is. En voor kabels zijn er ook labelplaatjes

Waarom een QRcode - een ander soort barcode kan toch ook? Een code 128 kan bijvoorbeeld ook letters bevatten als dat nodig is. Ik neem aan dat je alleen het/een serienummer als barcode wilt gebruiken. Kies voor een barcode van compact formaat (verschillende barcodetypes kunnen enorm van elkaar verschillen in afmetingen terwijl ze dezelfde inhoud hebben). Op labels vanaf zo'n 10mm hoogte kan je QR-codes goed printen én scannen. 1D-Barcodes hebben genoeg aan 2 tot 3mm hoogte, maar zijn wel langer.

Is een RFID tag niet iets?

ben ook al tegengekomen dat men een flinke chassisring had gebruikt om de sticker aan de kabel te maken.

Ik doe ook de keuringen voor mijn werkgever en heb op alle te keuen middelen stickers met qr code en nummer staan.
In principe is een nummer al voldoende voor je apparaattester

een nummer is genoeg idd, aan een QR code heb ik niks, de ietwat bejaarde tester kan alleen handmatig nummers ingevoerd krijgen. toen ik ermee begon was het nog goed met 3 cijfers te doen, zit nu dicht aan 4 cijfers na jaren vernieuwing en extra gereedschappen. gelukkig hoeven er veel minder als in het begin door de tester heen, veelal gereedschap op accu en dubbel geisoleerd 230V spul.