Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 21 oktober 2023 15:59:59 schreef Ron74:
Goedendag,Weet iemand welk onderdeel dit is en waar ik een vervanger kan vinden?
Het zit op de printplaat van een Pelgrim MAC514MAT.
Helaas zie ik niet alle kleuren wat het extra lastig maakt.
Alvast bedankt.
[bijlage]
Zeer waarschijnlijk is er meer stuk dan alleen dat ene weerstandje. Ik zie ook een plekje op de VDR zitten. Is dat mogelijk een brandgaatje?
Succes met vervangen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zo te zien is het een SMPS print, daarvan willen de veiligheidsweerstanden ook wel eens spontaan kapot gaan door de hoge inrush current...
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Als het hele ding niet meer werkt zal er meer aan de hand zijn, zo een weerstand werkt meestal samen met een klein switcher IC op de print. Die weerstand gaat namelijk zelden zomaar kapot, ze gebruiken hem hier in jou geval als een zekering.
Er is dus meer schade aan je print. Weet je zeker dat deze kapot is, heb je hem al gemeten?
Arco
Special Member
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.