Hallo,
Ik (mijn vader) heb een droogkast van siemens deze werkt een 15tal minuten maar valt dan uit (spaningsloos). Ik dacht eerst dat temperatuur sensor of NTC kapot waren aangezien ik dacht het met de temperatuur te maken had maar het is nog steeds het zelfde probleem.
Men vader zegt dat ze voor weg te gooien is maar ik ik wil ze toch maken nog niet zo oud en mooi proper van binnen. Nu is het een ere questie geworden om deze toch te maken en het tegendeel te bewijzen.
Wat raden jullie mij aan om te doen.
Alvast bedankt voor alle hulp
Wat doet de droger met het deksel er af, lijkt me een probleem met de voeding van de print.
Start de droger erna dan terug op, opnieuw display, leds die oplichten?
LNK TNY ic op de print.
[Bericht gewijzigd door fabrice op (24%)]
beste is schoon te maken alles van binnen en voedings IC op de printplaat te vernieuwen dan loopt droger weer als nieuw!!
Het deksel boven?
Dit maakt geen verschil.
Na het draaien valt de droogkast uit, en en dan is er een soort van tussen fase tussen aan en uit.
Enkele sec aan enkele sec uit.
Ik dacht ook iets met de voeding, eventueel een aardfout na het opwarmen van de machine er ergens contact is een kabeltje dat de fout geeft en na afkoelen geen contact meer geeft?
Op 8 november 2023 19:13:35 schreef smd:
beste is schoon te maken alles van binnen en voedings IC op de printplaat te vernieuwen dan loopt droger weer als nieuw!!
Vanbinnen proper gemaakt, bedankt voor uw antwoord, ik ken de term niet zo goed, wat bedoelt u met IC?
Alvast bedankt.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Met IC wordt de chip op de voeding print bedoeld plaats eens een foto van die print dan kan @smd aangeven welk IC hij bedoelt. 
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Je zou een test kunnen doen en de printplaat met een haardroger wat warm blazen. Valt hij dan uit dan ben je zeker. Nu gezien je klachtomschrijving is de zekerheid sowieso 95% want iets anders heb ik nog niet voor gehad.
De print zit achter de front (bedieningspaneel)
Haal de waterbak er uit. In de opening zitten in de front 3 torx15 vijsjes. Aan de rechtse zijkant vd front zit meestal ook 1. Dan komt de front er af. De kabels zitten hier en daar aan de witte plastiek vast met kabelbinders. Knip deze door (niet de draden!) . Nu komen de stekkers er makkelijker af. Normaal passen ze maar op 1 plaats (belangrijk bij montage) maar je kan met een alcohol stift ook altijd markeringen maken. Zo hoe je niet te zoeken en te passen bij montage. Als de draden er af zijn heb je normaal de ganse front met print erop helamaal los.
De print moet nu vd front. Dit zit met een hoop weerhaken vast. Die zijn goed zichtbaar. Als de print van de front los komt moet je wel oppassen met de zware rubberen bedieningsknoppen. Doe die niet kwijt. Anders werkt de touch bediening niet.
Als de print met witte houder vd front los is moet je de print vd houde halen.
Op de print zit een DIL8 chip met 1 ontbrekend pootje (7dus). Daar staat TNY.... op. Die moet je vervangen. Bv: TNY276GN. Ook de GN is van belang.