Ik heb een staafmixertje waarin de as van het mes geborgd is (was) met een borgring. De as is 5mm dik en als ik op de diverse sites kijk van leveranciers, dan kom ik uit op een borgring van 4mm met een dikte van 0,7 mm
De 4 mm diameter slaat kennelijk op de diepte van de groef.
Ik heb een tekeningetje gedownload.
d1 is de buitendiameter van de as
W is de wijdte van de groef, de ringen die ik uitgezocht heb zijn 0,7 dik en die passen in de groef.
d2 is de dikte van de as in de groef en kennelijk moet je de ring daarop kiezen. Dat zou 4mm zijn. Overigens kan ik de diepte van de groef niet goed meten.
d3 is 8,8mm
Ik heb ringen die er op passen, maar die liggen los in het bakje, zonder maataanduiding. Het vervelende is , dat de exemplaren die ik heb van gewoon verenstaal zijn en die roesten binnen de kortste keren weg. Er bestaan ook RVS borgveren en die lijken voor mij langer mee te gaan.
Die ringen zijn de kosten niet, 20 cent ofzo, maar ik heb geen leveranciers die ze in een kleinverpakking levert, wel in verpakkingen van 500 stuks. Dat is een beetje veel........
Wie kent er een leverancier in w-brabant die die dingen per stuk of bijv per 10 verkoopt?
Opsturen is meestal ook geen optie. 10 euro verzend en adm. kosten is tegenwoordig meer schering dan inslag..
Voorlopig zit er weer een gewoon ijzeren ringetje in, maar dat roest zo weer weg.
Wat er origineel in zat weet ik niet, dat is vermoedelijk in de vaatwasser verloren gegaan.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
benleentje
Golden Member
Heb je anders niet een stukje, aluminium, koper messing, plastic oid liggen. Als de E-ring eenmaal in groef van de as zit zijn ze enorm sterk. Ik heb ooit met een 50 ton pers een as er niet uit kunnen krijgen omdat er nog een verborgen veerring om de as zat.
Roland11
Golden Member
Ik gebruik deze wel eens:
Maar ik zou eens even moeten meten of dat ook voor de diameter is die jij zoekt. Is een artikel van Jura. Zijn per stuk te bestellen, zijn van RVS.
[Bericht gewijzigd door Roland11 op (12%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 14 november 2023 23:35:38 schreef revado:
Die dingen zitten ook in oude printers etc.
Als je iets "ter sloop" hebt staan...
Da's meestal geen RVS...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Als je iets bestelt, bestel dan wel de goeie.
Ik weet niet hoe je op het idee komt om de binnendiameter als maat te gebruiken, maar normaal gesproken word voor de maatvoering de maat van de as waar hij voor is gebruikt (Dat is dus d1 = 5mm)
Maar als je twijfelt, bestel ze dan allebij. De kosten van de ringen is minder dan de verzendkosten.
Voor meer info kun je zoeken op "E-Clip" of DIN6799.
Arco
Special Member
Op 15 november 2023 03:34:21 schreef Kortsluiting_Online:
Ik weet niet hoe je op het idee komt om de binnendiameter als maat te gebruiken, maar normaal gesproken word voor de maatvoering de maat van de as waar hij voor is gebruikt (Dat is dus d1 = 5mm)Maar als je twijfelt, bestel ze dan allebij. De kosten van de ringen is minder dan de verzendkosten.
Je hebt er maar 1 nodig. Bij die in mijn link staat:
Asdiameter: 5-7mm
Groefdiameter: 4mm
Op 15 november 2023 03:34:21 schreef Kortsluiting_Online:
Ik weet niet hoe je op het idee komt om de binnendiameter als maat te gebruiken, maar normaal gesproken word voor de maatvoering de maat van de as waar hij voor is gebruikt (Dat is dus d1 = 5mm)Maar als je twijfelt, bestel ze dan allebij. De kosten van de ringen is minder dan de verzendkosten.
Voor meer info kun je zoeken op "E-Clip" of DIN6799.
Zoals je kunt zien, komt mijn plaatje van RVS paleis. Na bestudering van de site, ben ik tot de maat van het ringetje gekomen.
Ik kan er meer maten bestellen.