Hallo allemaal,
Ik had mijn cd speler in de garage kapot, toen dacht ik... ik heb nog een autoradio. Na wat zoeken deze aangesloten op een computervoeding. Werkt zelfs met 4 radio's.
Maar ik wil niet dag en nacht de koeler van de voeding aam hebben, dus die schakel ik uit. Nadeel daarvan is dat ik alle opgeslagen instellingen van de radio kwijt ben.
Weet iemand daar een oplossing voor.
En... ik heb 4 radio s naar 1 versterker. Hier wil ik uiteindelijk ook een auto versterker op aansluiten. Kan ik hier het beste een tulp switch tussen zetten? Of is er nog een mooiere oplossing?
Graag hoor ik jullie ideeën.
Groeten Sander
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
gebruik voor de stby een 12V adaptertje, die maken geen herrie. vaak een 1,5-2A wat genoeg is om het geheugen vast te houden.
Op 23 november 2023 22:22:45 schreef testman:
gebruik voor de stby een 12V adaptertje, die maken geen herrie. vaak een 1,5-2A wat genoeg is om het geheugen vast te houden.
Dank voor je reactie.
Dus bijvoorbeeld een laptop adapter aansluiten op de (uit mijn hoofd) rode draad, en de gele op de computervoeding laten.
Bedoel je dat?
Groeten Sander
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een laptop adapter is 19V, wat veel. een oude router voeding ofzo is vaak 12V.. draadkleur wisselt per merk radio, soms is het rood en bij de andere is het geel.
Op 23 november 2023 22:53:49 schreef testman:
een laptop adapter is 19V, wat veel. een oude router voeding ofzo is vaak 12V.. draadkleur wisselt per merk radio, soms is het rood en bij de andere is het geel.
Oke. Ik ga eens wat proberen
Thevel
Golden Member
Op 23 november 2023 21:43:10 schreef Pienjoo:
En... ik heb 4 radio s naar 1 versterker.
Waarom 4 radio's en maar 1 versterker, je kunt toch maar naar 1 zender tegelijk luisteren?
Op 24 november 2023 00:25:36 schreef Thevel:
[...]Waarom 4 radio's en maar 1 versterker, je kunt toch maar naar 1 zender tegelijk luisteren?
Tja.. hobby... ik had er nog 2 en wilde dan alles af kunnen spelen, cd, mp3, Bluetooth en cassette.
Je kunt maar 1 tegelijk luisteren, dus maar 1 versterker nodig.