hallo
mijn vriezer geeft soms alarm voor te hoge temperatuur.
hij vriest niet optimaal.
wat kan t probleem zijn?
denkende aan startrelais of capacitor electrolyt?
de kompressor werkt brom is te horen.
ik heb deze onderdelen gevonden
de nummers zijn bijna t zelfde maakt dit verschil?
van de vriezer MM3-15ECI S8228
gevonden onderdeel:MM3-15ECI S8299
iemand tips?
groeten
denkende aan startrelais of capacitor electrolyt?
Als deze defect is zal de motor niet starten en hoor je met regelmaat het clixon afvallen
Ijsklomp in de kast?
Wordt de persleiding aan de compressor nog heet?
Daar stopt het zowat... wil je meer weten dan moet je pers en zuigdruk gaan meten...
[Bericht gewijzigd door OXO op (34%)]
ah ok ...no frost kast?
Daarom is typenummer van een toestel altijd intressant... 
Dan kun je nog een dichtgevroren verdamper hebben, problemen met ventilator, verwarmingselement,...
De mensen die daar meer van weten komen straks wel...
Zo te lezen slaat de compressor gewoon aan en dat betekent dat het startrelais niet defect is.
Om e.e.a. uit te sluiten is het zaak om de vriezer met de stekker uit het stopcontact te ontdooien omdat het koelgas dan weer de kans krijgt weer in gasvorm over te gaan.
Na inschakelen de snelvries optie inschakelen omdat dan de thermostaat zeg maar doorverbonden wordt.
Daalt de temperatuur in de vriezer naar behoren dan kunt u problemen met de compressor en de koelgas circulatie uitsluiten en zal de oorzaak in de thermostaat gezocht moeten worden.
In geval van een mechanische thermostaat regelt die ook de 'no frost' optie door zodra de binnen temperatuur behaald is middels een schakelcontact een verwarmingselementje in te schakelen om aanvriezen te voorkomen.
Stel dat schakel contact blijft hangen dan blijft dat verwarmingselementje ook actief en dat is niet de bedoeling.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Punt 1: foto typeplaatje. Dit werkt niet. Ik lees vanalles dat ik niet acht verband te hebben met je model.
Punt2: 2 tot 3 dagen met de deur open ontdooien en dan de temperatuur daling in het oog houden. Tussen de 4 a 6 u tijd behoort hij terug op temperatuur te zijn. Is dat in orde dan is het een vastvriesprobleem (ontdooiing stuk of deur open gestaan). Is dat niet op die tijd koud dan is het een gastechnisch probleem of de ventilator hapert. Gedurende die 4-6u moet de compressor en ventilator wel blijven draaien.
[Bericht gewijzigd door EricN op (10%)]
... en dan 48 uur ontdooien
Wegens deze fantastische eigenschap van "NoFrost" zal dit hier noooit in huis komen.
Geen miserie met ventilatoren, dicht gevroren verdampers en defecte verwarmingselementen.
Hier wordt de vriezer 2x per jaar ontdaan van ijs en rijm... duurt telkens net 20 min
@hieronder: ik ging er daarom ook van uit dat het een model was met hooguit een elektronische thermostaat maar verre van "no frost" en FO sturing...
[Bericht gewijzigd door OXO op (20%)]
Zolang we niet weten om welke Bosch vrieskast het gaat maar wel weten dat het een verouderd model betreft wordt het koffie dik kijken en enkel vraagsteller kan er uitsluitsel over geven.