Goedenavond,

Ik heb een Crawford ECS 430P/DK CDM6/5 automatische sectionaaldeur. Het ding heeft het altijd goed gedaan (wel eens een hik omdat de pneumatische deurbeveiliging (rubber onderrand deur)vervuild is) maar vanaf vanmorgen gaat ie plotseling alleen nog maar open, niet meer dicht. Ik heb de bedieningskast opengemaakt, de bedrading vanaf de pneumatische schakelaar op de deur doorgemeten (ok, geen breuk), de rubber onderrand schoongemaakt (geen oplossing) en zie verder ook geen vreemde zaken. Ik heb ook de deur diverse malen losgekoppeld van de motor, dichtgedaan en dan weer aangekoppeld (soms staat de motor verkeerd en "ziet" ie de eindstand niet), maar alles tevergeefs.

als ik op de print de dichtschakelaar bedien (dit zijn twee microswitches) dan klikt het relais achter de witte afdekplaat wel. Als ik alleen de bovenste van de twee microswitches bedien klikt het relais, als ik alleen de onderste bedien gebeurt er niks.

Wie heeft enig idee wat ik moet doen om het ding weer dicht te laten lopen??

Groet

Ewout

Ik heb zelf een CDM5. Laatst had ik ook zo'n storing. Ik heb 2 van deze deuropeners (1 als reserve) Via uitwisselen van de relais bleek het uiteindelijk aan de beveiligingsmudule (start/stop knop & stroombegrenzing) te liggen.

Als ie half open staat , gaat ie dan wel open en dicht?

@ Jacques: ik ga kijken of ik kan afleiden welk relais ik hebben moet
@ Hunebedbouwer: nee, de deur gaat alleen maar open. Als ik m loskoppel, tot bijv. halverwege naar beneden doe en daar weer aan de motor koppel, en vervolgens op de dichtknop druk gaat ie ook open (omhoog). Dit heeft ie wel eens eerder gehad, maar als je m dan verzette (loskoppelen, halverwege dicht, weer aankoppelen, omhoog laten lopen) dan ging ie daarna weer dicht. maar dat doet ie nu niet meer.

Zit er boven mij de motor een wals met microswitches voor de positie?
Daar wil er wel eens een van sneuvelen.
En controleer de pressostaat van de pneumatische "slang" onder aan de deur.
Bij indrukken moet die goed schakelen.

Het lijkt de beveiliging voor als er iets onder staat ;swits van de strip of kabelspanning.

Zit er boven mij de motor een wals met microswitches voor de positie? Ja

De deur doet t weer: het lijkt erop dat toch de pressostaat de oorzaak was. Ik ga voor de zekerheid de microswitches nog checken. Dank voor alle suggesties!