Goede middag,

Ivm het bouwen van een sensor dat in het stopcontact moet passen ben ik op zoek naar een behuizing in de vorm van een smart-plug.

Dus een behuizing waar al een 230V stekker aan zit. Er mag een vrouwelijke stekker aan de 'uitgang' zitten maar zonder is ook goed want er zal niets geschakeld worden. Iemand een tip?

Zo'n groot lomp asymmetrisch geval met luchtgaatjes langs de kant is nog te vinden, maar dat is veel te groot. Ik dacht ook heel even van een bestaande smartplug te slopen, echter zijn ze zonder ze te beschadigen zo goed als niet open te krijgen.

Koop een goedkope afstandbediening set en sloop het binnenwerk eruit.
Zoiets bijvoorbeeld.

Als je een 3D printer hebt staat er een in de Home Assistant NL , Facebook groep

https://www.facebook.com/groups/HomeAssistantNL/permalink/344870250205…

[Bericht gewijzigd door bprosman op (33%)]

Als je zo'n schakelklok of energiemeter neemt kan je nog wat doen met de ruimte voor knopjes en display.

Ze lijken schroeven te hebben:

[Bericht gewijzigd door K7Jz op (19%)]

Zijn die pluggen van de goedkope afstandbediening open te schroeven? Ik wil wel bestaande pluggen slopen maar al wat ik tot nu toe gevonden heb met een prijs dat slopen kan verantwoorden was jammer genoeg dichtgeplakt spul.

3D printen ga ik niet aan beginnen.

Op 26 december 2023 14:06:42 schreef K7Jz:

Ze lijken schroeven te hebben:[bijlage]

Waar komen deze vandaan? Wil die wel proberen.

Op 26 december 2023 14:15:29 schreef OPTOdesign:
Ik koop die bij TME.

Dank je, ziet er goed uit. En ze hebben veel keuze. :)

Die van de action hebben mogelijk van die lastige schroeven als secure torx iets om rekening mee te houden.
Ik heb zo verschillende defecte adapter, schakelklok en van die action schakelaars behuizingen liggen voor hergebruik.
Kijk anders eens in een electro afvalbakken in bv supermarkten, bouwmarkten enz wie weet zit daar wat bruikbaars tussen.

Op 26 december 2023 14:22:02 schreef Swake:
[...]

Waar komen deze vandaan? Wil die wel proberen.

Bij bol.com, maar ik zou eerder even langs de action, lidl, kruidvat, dhz etc lopen. Meer dan een tientje pp zouden ze niet moeten zijn en bij Bol zit er verzendkosten in de stuksprijs.

https://www.bol.com/nl/nl/p/tijdschakelaar-voor-binnen-2-pack-schakelk…

Op 26 december 2023 14:25:20 schreef Swake:
[...]

Dank je, ziet er goed uit. En ze hebben veel keuze. :)

Mijn ervaring is dat je dan veel meer ruimte hebt en uiteindelijk beter af bent, ook al moet je even een drempel over van bestellen en verzendkosten.

Op 26 december 2023 15:02:41 schreef Swake:
[...]

Of deze van dezelfde keten maar dichter bij huis: https://www.action.com/nl-be/p/3202436/pro-max-stekker/

Dat stopcontact neemt intern zoveel ruimte in, samen met de schakelaar dat er weinig overblijft. Ik heb er ooit een hele berg van gekocht met de illusie het voor hetzelfde doel te gebruiken: Goedkope behuizing met stekker en stopcontact. Alleen dat werkt in de praktijk veel minder goed dan gedacht. Als je het stopcontact én de schakelaar niet nodig hebt, vraag ik me af wat beter is...