fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Voor een reparatie heb ik wat mechanisch nodig: zeer soepel, FEP gecoat RVS staalkabel van 40 mil diameter (±3).
Meer dan genoeg PVC en nylon gecoate kabeltjes te koop, maar die coating is niet sterk genoeg. Ik heb diverse fabrikanten gevonden maar die leveren alleen een minimum van 250ft (of nog veel meer) en ik heb maar 5 ft nodig; 10 als ik het een keer verpruts.
Ik heb het uiteindelijk bij McMaster gevonden.
Die hanteertdan wel geen minimum orderbedrag én levert naar NL, maar details over shipping heb ik niet op hun website kunnen vinden...
Wat ik in dat soort gevallen altijd doe us een order plaatsen TOT de stap waar ik daadwerkelijk moet afrekenen en dan zie je hoogstwaarschiijblijk het bedrag incl shipping.
De invoerkosten niet vergeten. Dat is minstens extra BTW + administratieve kosten.
Geef anders eens aan wat je zoekt op het forum cnczone.nl Daar zijn er heel veel bekend met gelijkaardige leveranciers en misschien weten ze te vinden wat je zoekt.
Op 28 december 2023 15:21:54 schreef Swake:
De invoerkosten niet vergeten. Dat is minstens extra BTW + administratieve kosten.
Geef anders eens aan wat je zoekt op het forum cnczone.nl Daar zijn er heel veel bekend met gelijkaardige leveranciers en misschien weten ze te vinden wat je zoekt.
Invoerkosten is alleen boven de 150 Euro
BTW wel.
Spog2
Honourable Member
Diameter 2,4mm, lengte 5m kan je hebben voor €94.
https://www.rct-online.de/en/semi-finished-products/round-cords/round-…
https://www.carlstahl-technocables.com/de/de/produkte/drahtseile-und-l…
Edelstahlseil Werkstoff 1.4301 | 6 x 7 - WSC, FEP ummantelt
Nenn-Ø in mm Außen-Ø in mm Mindestbruchkraft in N Gewicht in kg/1000 m alte Art-Nr. neue Art-Nr.
0,36 0,53 120 0,66 U077365323T SE000326
Je vraagt speciaal om FEP omdat het sterker zou zijn, maar is dat echt zo? Dat noemen ze hier niet.
Het is een Teflon-soort (FEP, das dritte wichtige Fluorpolymer von Chemours unter der Dachmarke Teflon™), en die staan toch niet bekend om hun slijtvastheid?
Ik ken FEP niet, zou eerder voor nylon kiezen als het om sterkte/slijtvastheid gaat.
Ik waag het er maar op (er zit geen FEP bij), probeer eens een bowdenkabel:
https://www.bowdenzug24.com/produkt-kategorie/drahtseile-bowdenzughuel…
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Die eerste had ik ook al gevonden, maar 2.4mm is echt (veel) te dik.
Die dikte luistert vrij precies: 40±3mil is voor de metrieken onder ons 1016±76.2 micron. Dunner en het risico van kabelbreuk is reëel aanwezig, dikker en het past niet meer om de drum en poelies.
Met een beetje dikker of dunner loopt de positionering al gevaar omdat dan de werkelijke positie niet meer overeenkomt met de berekende positie.
Die tweede had ik ook gevonden, maar kan geen prijs/levering informatie vinden. Zal er een e-mailtje aan wagen.
Die derde heeft alleen 7x7 opgebouwde draad in de juiste diameter, maar draadopbouw 7x7 is gewoon niet flexibel genoeg, het origineel is 7x19...
Wat betreft de coating moet ik je gelijk geven: een vlamtest van de coating geeft alle karakteristieken van nylon. Ik verwachtte FEP, omdat dat minder wrijving zou kunnen geven.
Spog2
Honourable Member
Op 29 december 2023 01:43:10 schreef fatbeard:
Die eerste had ik ook al gevonden, maar 2.4mm is echt (veel) te dik.
Die dikte luistert vrij precies: 40±3mil is voor de metrieken onder ons 1016±76.2 micron.
Ik ben niet zo gewend aan AWG... euh, dat is het ook niet.
Je had het over 40mil, waarbij ik in de gauwigheid dacht dat het (±3), ongeveer 3 mm moest zijn.
Nu ik beter lees, dan is 1 mil = 1/1000 inch toch?
Dan wordt de diameter 25,4mmx40/1000 = 1,016mm.
We moeten dus een sterke, soepele en (liefst FEP-)gecoate RVSdraad vinden van om en nabij 1mm diameter.
Ik denk bij Teflon/FEP aan temperatuurbestendigheid, maar dat lijkt niet tot de eisen te horen.
Henk H.
Golden Member
Op 28 december 2023 06:52:13 schreef fatbeard:
Ik heb het uiteindelijk bij McMaster gevonden.
Die hanteertdan wel geen minimum orderbedrag én levert naar NL, maar details over shipping heb ik niet op hun website kunnen vinden...
Misschien denk ik te simpel, maar kun je ze niet gewoon een mailtje sturen met het product/hoeveelheid die je wilt hebben, vermelden dat je geen informatie over shipping kunt vinden en vragen hoe het zit met shipping (wel/niet mogelijk, kosten)?
Vaak is aan het antwoord en de snelheid waarmee je het krijgt wel in te schatten of de webwinkel betrouwbaar is. Al geldt dat wat minder in deze periode met feestdagen en sluiting van bedrijven tussen kerst en nieuwjaar.