Dag iedereen
Ik heb een Zanussi oven van reeds 10-j oud in mijn keuken ingebouwd.
Nu sinds een maand valt de oven vaak kortstondig uit, alsof hij heel kort geen stroom krijgt, waarna hij dan gaat zoemen en we het uur terug goed moeten zetten.
Tijdens het gebruik doet hij dit niet en verder werkt hij perfect.
Dit valt op willekeurige tijdstippen voor, soms
Zit er 36u tussen, soms maar 12u. En ook wanneer er niets van andere apparatuur gebruikt wordt, want ‘s nachts doet hij dit soms ook.
Kan er iemand bedenken waaraan het ligt?
Graag typeplaatje ervan.
Niets meer op display, voedings ic na te zien.
[Bericht gewijzigd door fabrice op (51%)]
De oven is ingebouwd dus heb geen idee waar de voeding zit...
Dit is het geluid dat hij maakt
Uitbouwen en bovendeksel er af, dan kom je bij de voeding. kijk die maar na, niet mee doorgaan dan is er meer defect..
Vooral als ik de bereidingstijd knop indruk en dan op '-' duw, maakt de oven het lawaai. Dus moet er toch volgens mij ergens in het display iets fout zijn? Zie video hieronder...
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Zou gewoon print goed doorsolderen en kijken of er niet een breukje ergens zit. Als er in de voeding een X2 condensator is (vaak grijs, geel of blauw) meten of deze nog goed is, de meest rare storingen komen van te laag geworden waarden van deze types. Geen vuil verder aan de print of stof en gekeken of de gloeispiraal niet defect zijn en sluiting maken, gebeurt nl heel vaak bij glasomwikkelde gloeispiralen die dan vaak ook gebroken zijn (Door de deur te hard dicht te gooien bijvoorbeeld bij goedkope types...) Kan ook verder nog een slecht relais zijn of powermosfet misschien ...en misschien is het deurcontact ook slecht? Kortom meten is weten!