Bas speaker Jensen Accurara 5.1 ophanging defect

Na een paar jaar niet te hebben gebruikt, blijkt de conusophanging van de subwoofer van mijn Jenssen 5.1 set, nagenoeg verdwemnen te zijn.
Op internet heb ik alleen een bericht gevonden van iemand die hetzelfde probleem heeft ondervonden, maar van de luidspreker is op ook de site van Jensen, niets meer te vinden.
Heeft iemand ervaring met dit soort boxen en kan die mij helpen met het vinden van een bruikbare speaker om de defecte te vervangen?

Typenummer is 16PF80BAS-DW02
Voor een indruk:

• Diameter van het frame is 167 mm;
  • Diameter magneet is 77,5 mm
  • Dikte van de magneet is 20 mm.

Deze randen zijn eenvoudig te vervangen. Deze ? https://speakerrepairshop.nl/nl/luidsprekerranden-van-foam/overige-mer…

[Bericht gewijzigd door IJzerhersteller op (64%)]

In plaats van de hele speaker te vervangen zou je ook kunnen overwegen om enkel de foamrand te vervangen. Je zou hier eens kunnen kijken: https://speakerrepairshop.nl/nl/zoeken?query=jensen

Beiden bedankt voor het adres.

Ik ga er achteraan, maar houdt wel rekening dat de foamrand slecht te verlijmen is. Ik hoorde dit op internet. De meeste foam lost namelijk onmiddellijk op in de meeste geschikte lijmen

Met die lijm die je er bij kan kopen moet het prima lukken.
Al een keer een setje Bose 601 hersteld met nieuwe foam ringen.

Op 31 december 2023 00:18:46 schreef Tidak Ada:
Beiden bedankt voor het adres.

Ik ga er achteraan, maar houdt wel rekening dat de foamrand slecht te verlijmen is. Ik hoorde dit op internet. De meeste foam lost namelijk onmiddellijk op in de meeste geschikte lijmen

Ze hebben geschikte lijm hiervoor beschikbaar. Heb 4 JBL boxen in de woonkamer staan, alle 6 de woofers hebben al eens nieuwe randen gekregen (zijn dan ook al meer dan 20 jaar oud).

Bij deze shop kan je ook geschikte lijm kopen. Ik heb onlangs zelf de foamrand van 2 speakers vervangen. Is goed te doen als je er de tijd voor neemt. Op de website van die shop staan ook instrukties en tips.