Ik heb een Denon 300f platenspeler gekocht en wil die aansluiten op 2 citation one boxen. Ik dacht dat het via een bluetooth receiver van urgoods zou lukken maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de citation one in google home. Alleen krijg ik de bluetooth receiver niet in google home. Hij herkend deze niet via bluetooth. Enig idee hoe ik de Denon wel via bluetooth gekoppeld krijg?
Een bluetooth ontvanger gaat niet werken, je moet een zender hebben. Daarnaast moet je nog een RIAA phono voorversterker hebben voor tussen de bluetooth zender en de platenspeler, een platenspeler geeft geen lijnsignaal.
In principe moet je dan iets hebben dat werkt. Mocht je vervorming hebben, dan moet je nog een niveauregeling achter de voorversterker zetten, omdat niet alle platen even hard zijn opgenomen.
Even verder gezocht. Volgende keer even vermelden dat het een platenspeler met ingebouwde voorversterker betreft.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (13%)]
Precies, je moet een zender hebben. Zo eentje (als voorbeeld):
https://www.amazon.com/dp/B08G8Q7NXZ
Je speakers kun je er dan mee verbinden. Je hebt geen RIAA voorversterker nodig, want die zit al in de platenspeler.
[Bericht gewijzigd door fripster op (21%)]
Bedankt voor alle info. Was inderdaad vergeten te melden dat er voorversterker in zat. Ik heb nu die transmitter gekocht maar het lukt nog steeds niet om de citation one speakers te koppelen. Hebben de transmitter op TX gezet maar weten niet hoe te koppelen. We hebben het via Google Home geprobeerd maar die herkend de transmitter niet...
Ik had hetzelfde probleem , nu opgelost met een RPi4 en daarop owntone.
https://github.com/owntone/owntone-server/wiki/Making-an-Analog-In-to-…
[Bericht gewijzigd door 19roland70 op (43%)]
Spog2
Honourable Member
Handleiding - pagina 8 zegt dat je hem moet aansluiten op de AUX ingang van een apparaat (versterker). Of op de Phono ingang, dan moet je op de platenspeler schakelaartje omzetten.
Waarschijnlijk zit er een AUX-aansluiting op je TV en kan die TV Bluetooth geluid zenden.
[Bericht gewijzigd door Spog2 op (12%)]