Goedenavond,

Ik heb een up/down counter die een aantal producten per pallet telt.

De treshold van ON heb ik gekoppeld aan een mathematic instruction die zijn waarde krijgt van VW 504 + VW 540. (Aantal producten + aantal afval)

Zodra de up/down counter deze waarde heeft bereikt, moet deze gereset worden en ik dacht dat ik dat deed door de output Q middels een pulsrelais en een flag zichzelf te resetten. Tenminste, zo heb ik dat gemaakt.

Nu, in de Online viewer zie ik dat output Q helemaal niet geschakeld wordt, of te kort om een pulsrelais te triggeren. Maar toch reset de counter wel naar 0.

Deze snap ik ff niet. Het kan zijn omdat ik via een VPN de LOGO programmeer en door de vertraging de counter niet zie schakelen, maar dan zou je zeggen dat het pulsrelais sowieso hoog moet worden. En dat gebeurt ook niet.

Edit: In simulatie zie ik de counter wel schakelen, maar het pulsrelais wordt niet getriggerd... Het pulsrelais moet dus aangestuurd blijven in ieder geval zo lang als de puls zou moeten duren.

Weer te snel een vraag gesteld. 8)7

Zie afbeelding:

[Bericht gewijzigd door R-Tronic op (12%)]

Kun je het programma ook als LSC bestand posten?
Of naar mijn iemeel sturen?
Kan ik kijken wat er waar gebeurt.

Goedemorgen Toet,

Ik had het al gevonden, vandaar mijn edit dat ik weer eens te snel naar het forum ben gegaan.

Ik had een Wiping relay (Pulse output) gebruikt, maar die moet aan zijn trigger hoog blijven voor tenminste zolang zijn pulslengte is ingesteld.

Ik heb nu een edge triggered wiping relay gebruikt en nu gaat het wel goed.

Als het alleen om resetten van de counter ging, hoefde er niet eens iets tussen het wiping relay en de flag (M1), maar die flag gebruik ik in een HMI ook om iets te resetten. De pulslengte is ervoor om te zorgen dat ik door de 60-80 ms vertraging via ethernet geen signalen mis.

Zie bijlage voor het LSC bestand waarin het nu dus wel werkt.

Teller reset.lsc

Okee, dan hoef ik ook verder niet te kijken.
Succes