Hallo allen.
Mijn broer bezit een voeding van het type PE1982. Het is een 24 volt voeding. Helaas doet hij het niet en zonder schema wordt het toch ietwat lastiger om te zien waar de klacht zit. Vtaag is dus of iemand in het bezit is van zo'n voeding en het wil delen. Dus mocht u iets dergelijks hebben, dan graag. Zie bigevoehde foto's
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
https://elektrotanya.com/philips_pe1542_trifold_labor_power_supply_198…
Edit, klopt blijkt de 1542 uit 1982 te zijn.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (20%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De eerste vraag is of hij gewerkt heeft en gestopt is met werken (stuk gegaan), of dat hij bij het opnnieuw ingebruikstellen in een andere toepassing, weigert om te werken.
Ik zie een meerpolige connector, en in het algemeen zou daar zomaar een schakelspanning/open collector ingang op nodig kunnen zijn om hem aan te zetten.
Verder is het aan te raden om preventief alle RIFA papiercondensatoren te vervangen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik zou eens beginnen met de sense aansluitingen ook aansluiten, kan zijn dat ie dat niet pikt zo. en idd zijn dergelijke oude voedingen berucht om rifa's die ineens ontsteken.
dit model ken ik niet, ondanks dat ik al best wat philips PE spul heb gezien. 45A bij 24V is voor die tijd ook best veel. heb van deze reeks wel de 24V 22A gehad en een 12V 7A versie.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ah, de pennen 5 en 8 van de multiconnector zijn de senselijnen. Staat er gewoon op, alleen bij mij was het kwartje nog niet gevallen.
That makes sense!
Misschien dus niet eens een ingang om hem aan te schakelen maar simpelweg een kwestie van de sense aan te sluiten. Of natuurlijk toch allebei.
Dit dus met in gedachten dat de voeding in deze toepassing nog nooit gewerkt heeft. Als hij gewerkt heeft maar is uitgevallen, wordt het toch foutzoeken.
Hallo Allen, bedankt voor het meedenken. De voeding heeft hij nog nooit gebruikt en weet dus niet of hij defect is. Waarschijnlijk moet er ergens een doorverbinding gemaaakt worden. Het lijkt mij niet de voeding, als ik zo het schema bekijk, waar u de link van heeft doorgegeven. Ik heb nog wat meer gedetailleerde foto's van het interne van de voeding.
Kan er niets van op het www. vinden. Dus graag meer info. Dat zou erg welkom zijn.
maartenbakker
Golden Member
Op de voeding staat dat je pin 5 met de + moet doorverbinden en pin 8 met de -. Heb je algeprobeerd of dat voldoende is?
Mijn broer heeft vandaag de sense lijnen verbonden en zie daar, alles werkt weer naar behoren. Bedankt allen voor het meedenken.TOP