Beste leden,
Ik heb hier een plasma tv staan die niet wil/kan opstarten.
Gezien ik hier niet veel kennis van heb en de leeftijd van het toestel ga ik er ook niet veel tijd aan spenderen, maar mocht het iets simpels zijn kan een uurtje rommelen geen kwaad.
Omschrijving klacht :
Spanning erop, toestel start niet.
IR led reageert wel op toets en AB. Op de groene condensor meet ik dat de voeding wil starten, 210v en hoor een zacht tikje.... Vervolgens loopt de condensator weer leeg naar 10,7v, dit geld ook voor VS
Op het logic board knippert een groen ledje met een interval van ongeveer 5 seconden.
Alle voedingen naar het mainboard zijn aanwezig.
Loskoppelen Y en X board heeft geen effect.
Kan verder geen sluitingen of losse solderingen ontdekken.
Type toestel: PS43E450
Type PSU: BN44-00508
Zijn er nog simpele stappen die ik kan ondernemen?
Ben geen plasmakenner maar dit klinkt als een voedingsprobleem voornamelijk een standby of opstart.
Check de elko's eens in het secundaire multimeter op ac en kijk of er teveel ac opstaat.
Mooier is een scoop maar niet iedereen heeft ie.
Check evt verlopen weerstanden (ook smd) die maak ik veelvuldig mee kwaliteit is tegenwoordig ver te zoeken.
Maak eens een foto van dichtbij van de opdruk op de pcb van de voeding rechtsonder hier moeten spanningen/info bij staan (12v 3.3v 5v ps.on +v sb ) iets in die trant.
Alle voedingen zijn aanwezig.
5v
15v
En VS die start op 210v en vervolgens gelijk terugloopt naar 10,2v
Ik vermoed zelf main pcb.
Koppel eerst de Vs en Va los en start dan toestel. Blijven de spanningen dan wel aanwezig, dan is een van de Sustain printen defect of scherm lek.. Losse contacten op sustain printen zijn niet uitgesloten
Ga ik nog ff checken, heb de sustain borden nog niet los gehad, alleen de psu, deze had geen losse contacten.