Hallo, Ik zie 3 polen op de Miele oven H360B fan hot air M2A042-BI39-05 ventilator. Normaal verwacht ik 2 aansluitingen gezien op 220V. De derde is geen aarding. De R is 145/84/49 ohm. Ventilator draait met 22OV op die 2 connectoren waartussen 145 ohm (doch mogelijks wat te traag?). Enig idee waarom 3 aansluitingen op de spoel van de shaded pole motor? En wat is de juiste oplossing.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Je bedoelt de mantel koelventilator? Die heeft 2 snelheden. Een klixon (thermostaatje) doet de snelheid op hoog toerental klimmen als de interne temperatuur oploopt.
Als het een ouder model is zit er meestal een schema ergens vanbinnen in.
Op zondag 3 maart 2024 18:49:26 schreef EricN:
Je bedoelt de mantel koelventilator? Die heeft 2 snelheden. Een klixon (thermostaatje) doet de snelheid op hoog toerental klimmen als de interne temperatuur oploopt.Als het een ouder model is zit er meestal een schema ergens vanbinnen in.
Ik bedoel de ventilator die achteraan de oven binnenin een weerstand zit en aangezet wordt via de knopstand "FAN PLUS"
Op woensdag 6 maart 2024 22:22:51 schreef smd:
OK, ja dat is de turbo stand voor hetelucht.
Vraag is dus waarom die 3 aansluitingen heeft; ook 2 snelheden? Er zijn echter slechts 2 draden...
EricN
Heb je het schema al gevonden in het toestel?
Ik zie op het schema dat de kuhlventilator 2 aansluitingen heeft en de Heissluft ventilator 3 aansluitingen dewelke alle 3 verbonden zijn met de print en een wissel relais.
[Bericht gewijzigd door EricN op (66%)]
Op donderdag 7 maart 2024 18:50:37 schreef smd:
Dus bedrading zit niet juist ??
Ik vind geen schema. Kunt U dit bezorgen via PM? Dank bij voorbaat.
EricN