Weet iemand wat de bruine connector is op deze Philips TV en hoe de pin-indeling is?:
Er zijn 2 rijen ronde pinnen, 3 onder en 2 boven. Het toestel is voor zowel 12V als 230V, en ik denk dat dus 2 van de 5 pinnen voor 12V zijn.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Staat in de service manual. Jij had een Franse geloof ik, maar een van de 10CX.... modellen is hetzelfde.
Overigens is dit toestel door Sharp gemaakt, er is ook een 10CX.... van Loewe, die kan anders zijn.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op pagina 12 van de sm van de 10CX1100 staat een tekening van U1246, op pagina 14 staat hoe deze aangesloten is.
@rob: jep! In de manual die ik hier heb, ontbreekt het schema.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (23%)]
Op maandag 25 maart 2024 21:19:13 schreef rob040:
Volgens mij isdittum:
[bijlage]
Dank, dus 230 kan op pin 1&2.
Nog enig idee of deze stekker een naam heeft, of is het te obscuur. Benieuwd hoe de kabel eruit zag, en of het 2 losse waren of een met splitsing.
maartenbakker
Golden Member
maartenbakker
Golden Member
Intern loskoppelen en met een kroonsteentje een vast eurosnoer eraan? Let ook op dat er van buiten niets tegen de 12V aansluitingen komt, je krijgt er geen schok van maar kan mogelijk wel sluiting maken.
Overigens heeft een geaarde connector niets te zoeken aan dit toestel.
Overigens heeft een geaarde connector niets te zoeken aan dit toestel.
Die lijkt wel fysiek in de schroefgaten te passen. Ik zie geen punt om een eurosnoer door te voeren...
[Bericht gewijzigd door blanka op (16%)]
maartenbakker
Golden Member
Als je er een andere connector op zet in plaats van een vast eurosnoer, dan toch geen geaarde. Zat er niet op, hoort er niet op en mag er officieel niet op omdat het om een dubbelgeisoleerd apparaat gaat. En als je hem er toch op zou zetten, in elk geval het aardcontact niet aansluiten. Dan voldoe je niet aan de letter van de voorschriften maar nog wel aan de geest.
Ik zou ook zeker aanraden de oude in/aan het toestel te bewaren met een briefje met de aansluitingen, want zo'n snoer ga je ook nog wel een keer tegenkomen en origineel is altijd leuker.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Op maandag 25 maart 2024 23:55:25 schreef fatbeard:
Ik heb nog een bizar voedingssnoer voor een portable TVtje, ziet er zo uit:
[bijlage]
20 x 24mm, heeft alleen 5 pennen.
Maar misschien kun je er wat mee.
Dat is heel warm, maar toch net niet. De drie pinnen lijken hier gelijke afstand te hebben, en de twee staan net iets naar binnen. Ook moet er een inkeping zitten tussen de 2 pinnen.
[Bericht gewijzigd door blanka op (11%)]
maartenbakker
Golden Member
Op maandag 25 maart 2024 23:55:25 schreef fatbeard:
Ik heb nog een bizar voedingssnoer voor een portable TVtje, ziet er zo uit:
[bijlage]
20 x 24mm, heeft alleen 5 pennen.
Maar misschien kun je er wat mee.
Dat is een Rus, denk ik.
Op maandag 25 maart 2024 21:19:13 schreef rob040:
Volgens mij isdittum:
[bijlage]
Lees ik het goed dat pin 4 en 5 worden verbonden indien 12V wordt aangesloten? Ik wil eventueel nog een EIAJ connector toevoegen voor 12V. Maar wat is dan een veilige manier van aansluiten, ik neem aan dat deze met 2 stekkers kwam, en de doorlus van 4 en 5 enkel in de sigarettenstekkerkabel zat.