Beste forumleden,
Vandaag zag ik de Fnirsi o152 handheld oscilloscoop voorbijkomen.
Zijn er al leden die dit apparaatje in gebruik hebben? En wat zijn de ervaringen hiermee?
Mvg Ron

Ha Vonkentrekker,

Even gekeken 200 kHz scope geen idee wat je er mee kan doen misschien in het audio of zo......

Groet,
Henk.

Voor 35,= moet je niet te hoge verwachtingen hebben. Een DMM van die prijs is al niet geweldig. Gewoon een grappige gadget.

Ik heb pas zoiets gekocht, tot 200kHz werkt het prima. Ik gebruik het voor pwm signalen te controleren.

https://www.circuitsonline.net/forum/file/108820

Ik heb een Mustool MT8208 DMM met scoop functie. (kostte bijna het dubbele)
De multimeter werkt goed, maar het scoop schermpje is meer een gadget; veel zinvols heb ik er nog niet mee kunnen doen...

Op vrijdag 29 maart 2024 21:20:12 schreef Lambiek:
Ik heb pas zoiets gekocht, tot 200kHz werkt het prima. Ik gebruik het voor pwm signalen te controleren.

https://www.circuitsonline.net/forum/file/108820

Jos heeft een vergelijkbare getest.

Ik heb ook zo'n ding gekocht. 1x meegenomen toen er buiten kantoor gezocht moest worden. Weinig aan gehad.

Om voor dat geld iets te kunnen bouwen moet je overal op bezuinigen. Er zijn dus een goedkope CPU met een goedkoop schermpje gebruikt. Niet te veel input elektronica en het resultaat is iets wat er op het eerste gezicht bruikbaar uitziet maar dat in de praktijk niet helemaal waarmaakt. Maar binnen de beperkingen van het apparaat zou je het soms kunnen gebruiken. Ik zou zeggen spaar door voor een iets duurder ding.

Ik heb vorig jaar een keer gemeten met een geleend LCD/20Mhz/1 ch. scoopje van een categorie hoger.
Dat viel mij niet tegen. Beetje aparte bediening, maar de manual niet nodig gehad en de meting was in orde.

Er moest geklauterd worden, dus het was wel zo praktisch :)

Op zaterdag 30 maart 2024 09:35:40 schreef rew:
Ik heb ook zo'n ding gekocht. 1x meegenomen toen er buiten kantoor gezocht moest worden. Weinig aan gehad.

Ik meet er vaak signalen mee die naar een stappenmotordriver gaan en dat gaat prima.

Je moet niet te hoge frequenties willen meten, maar dat weet je als je zoiets aanschaft. :)

Op zaterdag 30 maart 2024 10:25:13 schreef Aart:
Ik heb vorig jaar een keer gemeten met een geleend LCD/20Mhz/1 ch. scoopje van een categorie hoger.
Dat viel mij niet tegen.

Dat is ook een leuk dingetje Aart.

Dat leuke dingetje kost wel wat meer dan 35,= (240 ex)

Inmiddels eentje besteld, ik was nog geen €24 kwijt op het moment van bestellen.
Voor dat geld wil ik de gok wel nemen.
Ik heb ook op youtube nog wat filmpjes "reviews ?" bekeken en over het algemeen positieve ervaringen.
Natuurlijk geen vergelijk met mijn oude Hameg, maar voor erbij, waarom niet?
Bedankt voor alle reacties en het meedenken.
Gr, Ron