De batterijhouder van mijn Megger BM223 is kapot. Het clipje ligt eraf:

De houder is voor 6 AA batterijen. Ik was al op zoek naar een andere met hetzelfde 9V clipje maar heb er tot nu toe alleen een gevonden bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/p/goobay-12475-batterijhouder-6-aa-penlite-dr… Waar het door verzendkosten 10,28 Euro kost voor een stukje plastic wat een Euro zou moeten kosten.

Is het iemand al eens gelukt zoiets te repareren? Solderen gaat het plastic laten smelten en is niet sterk genoeg.

Soldeer dat dopje op een stukje dun PCB. Gaatje in boren. M2 of M3 boutje afzagen en de kop plat-vijlen en vast solderen met het kopje aan de batterij kant.
Dan dat geheel met epoxy vast zetten op de houder.

Of dat hele connector deel vergeten en er draad aanzetten.

[Bericht gewijzigd door fred101 op (13%)]

Niet mogelijk met een m2 schroefje?

Of iets van een klein klinknageltje?

Even langs een manufacturenzaak voor een zgn drukknoopje, kun je weer opnieuw klinken.
Ook met een zgn holnietje is wat te maken, maar electronica onderdelenzaken met ook nog een beetje assortiment moet je met een lantaarntje zoeken.

ah, deze ken ik. die heeft megger ook in hun mit200 zitten. je hebt nog geluk hier, alleen dat clipje los. heb er ook hersteld waar het witte kunstof was afgescheurd door de druk van de batterijen op de veren. je kunt het idd met een m2 schroefje herstellen of een stukje 2,5mm stug draad erin solderen. wel eerst aan het dopje en de andere zijde al vertinnen voor in het plastic te steken, dan smelt het niet weg.

Je kan een aderhuls eerst aan het knopje solderen, dan op lengte knippen, en inknippen in lengte richting. Dan door het gaatje heen op de houder en terug plooien.

gewoon een lege 9 volt batterij slopen, de clips passen gewoon :P

Op maandag 1 april 2024 16:33:15 schreef mel:
gewoon een lege 9 volt batterij slopen, de clips passen gewoon :P

of steek die 9V batterij gewoon in de meter, past en werkt ie ook gewoon op :P

Met als bonus dat je ruimte overhoudt voor een reserve-batterij...

Ik geloof dat ik er ergens nog een heb, als je geen haast hebt kan die met een volgende 'bestelling' mee...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op (46%)]

Je hebt zelfs oplaadbare lithium accu ook, kan je ze nog opladen als ze leeg zijn en makkelijk switchen. Zijn er ook in de vorm van 9V blokjes.

n popnagel er doorheen?