Beste,
na een succesvole was, daarna wasmachine niet meer aan te krijgen. Beide printplaten (ELP270 en printplaat bediening met display) bekeken en niet direct iets speciaals gezien/geroken (nog niets uitgemeten).
Daarna beginnen meten en rare is dat ik op de printplaat van de bediening wel 12VDC krijg. Ik had gedacht dat ELP270 dood zou zijn.
Ligt het dan toch aan de ELP270 of aan de print van de bediening, of ligt nog ergens anders aan?
Die had ik nergens gemeten op de pinnen. Dan toch de ELP270. Kan die 1 op 1 vervangen worden? Ik heb geen ervaring met solderen van componenten...
Niet altijd kan je de printen wisselen want deze types zijn voor meeerdere modellen gebruikt. Ik zou naar probleem zoeken, vermoedd vocht schade
Nieuwe printen zijn heel duur, best eens foto's plaatsen van de printen.
Misschien iemand in je regio die kan helpen... als de woonplaats wordt vermeldt.
Printplaat eens gedemonteerd en TNY278GN is kapot (zie foto's). Enkel deze te vervangn of ook de RK33?
Enkel de TNY is voldoende, meet de RK gewoon na maar wellicht nog OK. Mogelijk dat er een zekering of weerstand nog defect is.. Nog niet vaak met deze modules meegemaakt!